• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Snöflinga

Hej på er!
    Det här blev en skitdag för oss.
    Skulle till Umeå för FET, hade två blastocyster i frysen och var jättepepp. Såg fram emot tvillingar...
    När vi har 30 minuter kvar till Umeå ringer det och jag förstår direkt - ingen hade klarat upptiningen!
    SÅ snöpligt! SÅ snuvad jag känner mig.
    Visst visste jag att det kunde bli så, men inte skulle det bli så för oss! Det här skulle ju bli får revanch efter missfallet i mars.
    Nu står vi här istället och har gjort alla våra försök. Nu blir det mest troligt inga fler graviditeter, inga fler små bebisar... Känns tungt och svårt att ta in. Att vi inte ens fick chansen till insättning.

Nu ska vi smälta detta och sedan (så fort som vi känner att vi orkar) ringa familjerätten för att påbörja adoptionsutredning. Tänk hur livet kan vara ibland.

• YoCheri

En skitfråga med tanke på ovan.. 

Kan man ta ett glas till maten medan man sprutar?
    Är på jobbet så jag kan inte googla om det då jag smyger med vår ivf då jag inte orkar med alla nyfikna frågor.
    Vi ska ut ikväll och jobbet bjuder på dryck till maten. Om jag säger tack men nej tack så går pratet direkt. (speciellt då jag brukar bli riktigt glad i hatten på dom här kvällarna)
    Om det är stenkorkat att dricka just nu kanske jag kan prata med servitörerna om att servera mig alkoholfritt i tysthet .) Lite beroende på vart vi skall. 

• jennyz

Så ledsen snöflinga!!! Har inga ord...

Yocheri: jag har hållt mig från allt sådant under behandlingarna, och rätt mycket mellan dem också faktiskt, vet inte om det skadar men har tänkt så att om behandlingarna misslyckats så har jag inte kunnat ångra något och tänkt "om jag hade gjort annorlunda kanske..."

• trex2013
    Snöflinga skrev 2013-09-12 22:24:12 följande:
    Hej på er!
    Det här blev en skitdag för oss.
    Skulle till Umeå för FET, hade två blastocyster i frysen och var jättepepp. Såg fram emot tvillingar...
    När vi har 30 minuter kvar till Umeå ringer det och jag förstår direkt - ingen hade klarat upptiningen!
    SÅ snöpligt! SÅ snuvad jag känner mig.
    Visst visste jag att det kunde bli så, men inte skulle det bli så för oss! Det här skulle ju bli får revanch efter missfallet i mars.
    Nu står vi här istället och har gjort alla våra försök. Nu blir det mest troligt inga fler graviditeter, inga fler små bebisar... Känns tungt och svårt att ta in. Att vi inte ens fick chansen till insättning.

Nu ska vi smälta detta och sedan (så fort som vi känner att vi orkar) ringa familjerätten för att påbörja adoptionsutredning. Tänk hur livet kan vara ibland.
    Åh vilken chock! Förstår att ni är jätteledsna och besvikna. Gråter KRAM
  • trex2013
    YoCheri skrev 2013-09-13 08:28:21 följande:
    En skitfråga med tanke på ovan.. 

Kan man ta ett glas till maten medan man sprutar?
    Är på jobbet så jag kan inte googla om det då jag smyger med vår ivf då jag inte orkar med alla nyfikna frågor.
    Vi ska ut ikväll och jobbet bjuder på dryck till maten. Om jag säger tack men nej tack så går pratet direkt. (speciellt då jag brukar bli riktigt glad i hatten på dom här kvällarna)
    Om det är stenkorkat att dricka just nu kanske jag kan prata med servitörerna om att servera mig alkoholfritt i tysthet .) Lite beroende på vart vi skall. 
    Jag har inte fått några sådana restriktioner under spruttiden, ett litet glas kan man nog ta men som jennyz skriver  om det sen skulle hända något framöver så kanske man förebrår sig själv och tror att man orsakat det. ?
  • YoCheri

Tack för svar! Jag har druckit hejvilt medan jag varit gravid. UTAN att jag visste om knytet i magen såklart!! 
    Mer orolig att det kan krångla till allt med sprutorna men det är inte "såna" saker man för in i kroppen kanske som reagerar negativt med alkohol.
     Åt tabletter som jag tror gav en skada på dottern så försiktig vill jag vara!

• trex2013
    YoCheri skrev 2013-09-13 09:34:07 följande:
    Tack för svar! Jag har druckit hejvilt medan jag varit gravid. UTAN att jag visste om knytet i magen såklart!! 
    Mer orolig att det kan krångla till allt med sprutorna men det är inte "såna" saker man för in i kroppen kanske som reagerar negativt med alkohol.
     Åt tabletter som jag tror gav en skada på dottern så försiktig vill jag vara!
    Har läst att första veckorna får ju embryot näring från säcken (vet inte vad det heter) den ligger i. Så den kan inte påverkas som mamma dricker eller äter ngt konstigt. kroppen är allt bra finurlig! :)
  • Stargazers

Snöflinga: Nä fy fan va tråkigt :( :(

Idag blev det ET av ett 2-dagars embryo för oss, hoppas såklart att det fäster! Shit vad overkligt detta känns!

• supernova99

Snöflinga: åh va tråkigt!! :( men är det liksom kört nu då? Ska ni inte satsa på fler försök? Själv gjorde jag äggplocket i dag. 8 äggblåsor blev 6 ägg. Mindre än va jag hade hoppas på. Får hoppas att dom klarar sig bra. Återföring på måndag om allt ser bra ut.