• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • trex2013

glömde tillägga att det är start inför andra försöket

{#emotions_dlg.flower} Väntrummet 
    * trex2013 (2:a IVF försöket)

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 

{#emotions_dlg.flower} Sprutar 
    YoCheri
    {#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET  
    * Santa

{#emotions_dlg.flower} Ruvar 
    *Stargazers (ET 13/9) 

Gravid Gravida   
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari    
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF)  
    * Norris (FET) BF 28 aug   
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10  
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) BF 29/10  
    * Petto 83 (BF 8/11, syskonförsök)   
    * Äralltupptaget (1:a IVF) 
    * Hela85 (1:a IVF) BF 26/1
    * Lappgeten (1:a IVF), BF 29/12 

Baby Födda   
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december  
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari  
    * Emilotta (1:a IVF) Pojke, 12 februari 
    * Heli78 (1:a IVF) Pojke Uno, 13 maj 
    * EbbaGrön (1:a IVF) Pojke Alrik, 21 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) Pojke, 23 maj 
    * EEJ (4:e IVF) Pojke, 9 juli
    * jennyz (3:e IVF för syskon) Flicka, 5 augusti
  • Stargazers

Trex: När kör ni igång försök nr 2? Blir det att hoppa över denna månad och köra igång vid nästa?

• trex2013
    Stargazers skrev 2013-09-16 13:30:31 följande:
    Trex: När kör ni igång försök nr 2? Blir det att hoppa över denna månad och köra igång vid nästa?
    Läkaren ringer den 1/10 då betämmer vi närmare. Men sköterskan sa att efter denna blödning ska jag ha mens en gång till och sen den vid den efterföljande mensen kan nog behandling påbörjas. Det är väl för att kroppen ska komma in i naturlig cykel igen efter alla hormoner.
    Så om jag har tur påbörjar jag behandlingen igen i november. Förmodligen lång nedreglering igen.
  • jennyz

Germany: ja prova dig fram, jag har inte hört några särskilda restriktioner så länge jag inte äter mängder av något...

• YoCheri

supernova Hur kommer det sig att du har två stycken att ruva på? *nyfiken* 
    Trodde att man "bara" satte in ett numera. 

• jennyz

Vi har fått två tillbaka alla ggr utom första, på syskonförsök valde vi att bara ta en i taget men blev även då erbjuden två... Som jag förstår det beror det på ålder, kvalitet mm om man kan få två...

• supernova99

Youcheri: vet inte riktigt.. Men jag antar att det är för att vi gjort rätt många försök, och då ökar chanserna något med två. Gjorde 5 återföringar innan vi fick sonen. Första försöken va med ett, sedan dess har det varit två hela tiden. Nu är vi på 3e syskonförsöket! Nämde inget den här gången och då frågade solensten om vi ville ha två. Tror dom bedömer individuellt, efter förutsättningarna. Sedan beror det på nog på embryonas kvalitet. Är det ngn som är lite sämre så kan man få två.

• YoCheri

Supernova och jennyz
    Åhå.. tack för svar! Jag börjar bli lite nervös här!
    Nu har vi barn sedan tidigare så vi "blir inte utan" om det här inte går vägen. Trots det har vi båda en knut i magen och blodsmak i munnen när vi pratar. Att vi är nervösa över hur det ska gå är det minsta man kan säga!
     Jag hoppas innerligt att det går bra första gången! Att han får ut livsdugliga spermier med nålen och att mina ägg är fina.