• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Stargazers
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet 
    * trex2013 (2:a IVF försöket)

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 

{#emotions_dlg.flower} Sprutar 
    * YoCheri
    {#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET  
    * Santa

{#emotions_dlg.flower} Ruvar 
    *Stargazers (ET 13/9) 
    * Supernova (ET 16/9)

Gravid Gravida   
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari    
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF)  
    * Norris (FET) BF 28 aug   
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10  
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) BF 29/10  
    * Petto 83 (BF 8/11, syskonförsök)   
    * Äralltupptaget (1:a IVF) 
    * Hela85 (1:a IVF) BF 26/1
    * Lappgeten (1:a IVF), BF 29/12 

Baby Födda   
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december  
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari  
    * Emilotta (1:a IVF) Pojke, 12 februari 
    * Heli78 (1:a IVF) Pojke Uno, 13 maj 
    * EbbaGrön (1:a IVF) Pojke Alrik, 21 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) Pojke, 23 maj 
    * EEJ (4:e IVF) Pojke, 9 juli
    * jennyz (3:e IVF för syskon) Flicka, 5 augusti
  • Stargazers

Jag är fortfarande rätt svullen om magen sedan sprutorna och äggplocket, är det vanligt att svullnaden hänger med ett tag? Gjorde ÄP för 6 dagar sedan. Det gör inte ont eller så, men det ser ju ut som att jag är gravid, är lite trixigt att hitta kläder som döljer detta helt och hållet fastän jag har en del löst sittande plagg i garderoben. Märkligt att se gravid ut och inte (ännu?!) vara det. 

ET 13/9, ruvardag 4
  • trex2013
    Stargazers skrev 2013-09-17 10:04:12 följande:
    Jag är fortfarande rätt svullen om magen sedan sprutorna och äggplocket, är det vanligt att svullnaden hänger med ett tag? Gjorde ÄP för 6 dagar sedan. Det gör inte ont eller så, men det ser ju ut som att jag är gravid, är lite trixigt att hitta kläder som döljer detta helt och hållet fastän jag har en del löst sittande plagg i garderoben. Märkligt att se gravid ut och inte (ännu?!) vara det. 
    jag var nog svullen i en vecka och hade också lösa kläder. Hoppas det lägger sig snart för dig. mår du bra annars då?
  • Stargazers

Trex: Jo jag mår bra i övrigt! Lite tröttare än vanligt men kroppen har ju varit om hel del den senaste tiden så det kanske inte är så konstigt :) Hoppas att det lägger sig snart för mig också. Dock blev jag ju väldigt stimulerad (22 ägg) så kanske att jag därför är lite mer svullen än snittet. 

• trex2013
    Stargazers skrev 2013-09-17 10:57:02 följande:
    Trex: Jo jag mår bra i övrigt! Lite tröttare än vanligt men kroppen har ju varit om hel del den senaste tiden så det kanske inte är så konstigt :) Hoppas att det lägger sig snart för mig också. Dock blev jag ju väldigt stimulerad (22 ägg) så kanske att jag därför är lite mer svullen än snittet. 
    jo det är nog därför. Jag tog ut 13 ägg när jag gjorde plocket.
  • Stargazers

Fick nyss mail från kliniken, ett av de tre äggen som odlades vidare har klarat sig till frysen. Det känns lite lite med tanke på att inte alla klarar upptiningen, men jag känner mig ändå rätt nöjd Glad Hoppas hursomhelst att vi inte behöver använda det där frysta ägget ännu, utan att det som jag ruvar på nu stannar kvar ett bra tag! 

• trex2013
    Stargazers skrev 2013-09-17 13:46:07 följande:
    Fick nyss mail från kliniken, ett av de tre äggen som odlades vidare har klarat sig till frysen. Det känns lite lite med tanke på att inte alla klarar upptiningen, men jag känner mig ändå rätt nöjd Glad Hoppas hursomhelst att vi inte behöver använda det där frysta ägget ännu, utan att det som jag ruvar på nu stannar kvar ett bra tag! 
    Av 13 ägg befruktades bara 5 ägg för mig. Sen så klarade inte de 4 nedfrysningen.. så ett ägg är bättre än inget! Glad
    Blev lätt stressad över att inget klarade att bli nedfruset. :/
  • Stargazers
    trex2013 skrev 2013-09-17 14:51:31 följande:
    Av 13 ägg befruktades bara 5 ägg för mig. Sen så klarade inte de 4 nedfrysningen.. så ett ägg är bättre än inget! Glad
    Blev lätt stressad över att inget klarade att bli nedfruset. :/
    Mm jag får vara nöjd över ett, bättre än inget. Tråkigt att inga av dina klarade sig till frysen. Själv blev det också 5 ägg befruktade av 22 st, dock var endast 11 st av dessa mogna. 
  • jenads

idag är det precis ett år sedan vi var på IVF kliniken i Umeå för första gången.

• trex2013
    jenads skrev 2013-09-17 16:11:01 följande:
    idag är det precis ett år sedan vi var på IVF kliniken i Umeå för första gången.
    hur många IVF rundor har du gått igenom tills nu när du plussat? :)