jennyz skrev 2013-09-14 19:27:33 följande:
Jag äter inte så mycket bär, det lilla jag äter tänker jag inte på så jag är inte så mycket till hjälp... :) äter mest äpplen vad gäller frukt, lite satsumans, men har inte märkt att hon blir konstig i magen... ;)
Helt ok att fråga på!! Det var planerat snitt eftersom det var föreliggande moderkaka så normal förlossning var inget alternativ. När de "öppnat" mig upptäckte de att moderkakan vuxit fast i livmodern så när de skulle ta ut moderkakan så började livmodern blöda, och slutar inte...de gjorde allt de kunde men var tvungen att ta bort livmodern för att stoppa blödningen, tappade ändå totalt nio liter blod! Så jag mådde inte så bra innan de sövde ner mig för att operera (var vaken under snittet och fick se dottern och informeras om läget innan det beslutades att operera då sövde de ner mig)
Men gud vilken pärs ändå att det blev så dramatsikt med blodförlust och så då borttagande av livmodern. Tur att du fått dina 2 barn som du är nöjd med, hade varit sorgligt om du inte kände dig färdig med barnverkstaden.
Altl kan då hända, att moderkakan kan växa fast! Mycket man inte tänker på som kan hända egentligen....tur man inte vet om allt i förväg.
Jag har sedan i går börjat äta blandade frukter och bär, testar mig väl fram helt enkelt så får jag se vad som händer eller ej. Du ser, du kan äta äpplen och satsumas och jag har hört från andra att citrusfrukter och äpplen ska man undvika. Men vågar du äta dessa så känner jag att "va fasen, jag får testa och se vad tösens mage verkar tycka om det ena och det andra".
Tack för att du gett mig lite mod nu att hellre prova mig fram med ätandet än att avstå