• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • äralltupptaget

YoCheri - det blev långtidsodling för att äggen klarade sig så bra med odlingen och att det fanns hyfsat många ägg som var mogna, fick ut 15 mogna bra ägg.  Har man få ägg så vill dom väl inte chansa med långtidsodling, utan sätter in dom , men som dom sa till mig så är det bättre ju längre man odlar dom för då ser man hur dom delar sig. Och det funkade för mig iaf! :)
    Sedan tror jag att man ändå har bra chanser med korttidsodling, många har fått plus av den också! :)
    Det beror nog på våra kroppar, hur dom är, och vad dom vill !!

Stargazers  - ta ett nytt test på din test-dag! Det behöver inte vara kört!! Tror du testade  dig för tidigt!!  Håller tummarna !!!

Kan berätta , på tal om test-dagen, att jag var benhård på att INTE tjuvtesta mig. Trots att det kliade i fingrarna och jag ville ta 3 test om dagen IFALL det skulle visa något, men jag höll mig !!!  Delvis för att min man inte var hemma då jag hade testdag, han jobbade då utomlands, så på morgonen när jag hade testdag var jag så nervös! Sov jättedåligt på natten, vaknade hela tiden för att titta på klockan och drömde om plus på stickan, sedan på morgonen när jag gjort testet och det visade g r a v i d , höll jag fan på att smälla av!  Fotade testet skickade det min man, som sedan ringde upp och var så glad!!  Åh vad jag ville ha honom där och bara storlipa av lycka, men tyvärr så kunde han inte vara hemma, men .. nu när man sitter med stor mage så känns det som ett i-lands problem!   :)

• YoCheri

Hej Alla!

Har gjort plocket idag. Det blev 10 ägg och bäst av allt så hittades några simmare också (tesa)
    Lät nästan som att vi ska tillbaka efter 2dgr.  Jag var lite groggy av medicinen, blir det lätt, så jag hörde med ett halvt öra ungefär. Vet att det bokas in 2dgr efteråt alltid men jag fick känslan av att vi mest troligt lär fara då.
    För oss blir det att vi måste börja åka innan dom har sitt möte. Så om dom ringer har vi hunnit en bit på vägen. Blir det så tar vi en fika och vänder hemåt igen.
    Tror jag uppfattade det rätt eller tolkade iaf det som att när man plockar ut simmare från bitestickeln så blir det ofta korta odlingen. Någon annan som har någon pejl på just det?

Hur ont har ni haft efteråt? Jag har sovit i flera timmar, fick med mig x.tra citadon och den behövde jag ta. Svårt att snurra på mig i sängen utan att mumla aj i sömnen .) Värt det dock!
    Var med på hans tesa och det var verkligen intressant!

Kul var det att ligga där själv och höra, ett ägg, två ägg och sedan sist sex ägg. Sen frågade vi och då var det tio ägg som blev hittade. Så nu hoppas vi innerligt att de stackars simmarna som inte orkar lika mycket som andra ska orka göra stordåd ändå. (injiceras in i ägget) 

• santa86

Nektar: grattis till ruvningen :)) vi ligger ändå ganska nära våra testdargar :) håller tummarna för er :)

• äralltupptaget

YoCheri - härligt! Och du , var inte rädd att ta extra värktabletter om du behöver.
    Själv så klarade jag mig bra på dom 2 citadonen på tom mage ! Men nog kände man att det hade "hänt nått där nere" på kvällen men jag klarade mig bra faktiskt, jobbade på som vanligt dagen efter, har ett tungt fysiskt jobb men det gick superbra!

Vi fick också en inbokad tid, och jag satt som på nålar och väntade på att dom skulle ringa.. men ingen ringde så jag fick ringa dom ! Och sa som det var att vi har över 30 mil, min man har 35 från sitt jobb och vi måste veta om vi ska sätta oss i bilen eller ej.. då blev det lite mer fart, så då skulle dom ta  mitt ärende först på mötet och ringa mig direkt.. så vi satt som sagt på nålar och bara väntade på att slänga oss i bilen och fara ner.. men , dom ringde och sa att det såg så bra ut och att vi kunde få komma tillbaka på lördagen istället, skönt att inte behöva fara iväg från jobbet då jag inte berättat till någon om IVF-et.

Och trött, ja det var jag .. dock så tror jag att mycket berodde på att jag var så sjukt nervös och stressad inför äggplocket, hade läst skräckhistorier ( vilket så klart är jättebra.. not ) så när allt var klart, och det gick bra så kom allt på en gång, det släppte i kroppen och man blev som en zombi :) tur att karln inte behövde göra så mycket annat än att lämna simmare i burken, så han fick köra hela vägen hem :)

men du, vad kul ändå att det gick bra för er, snart är du ruvare!!!!!! !

• jennyz

Yocheri: vi har gjort femdagarsodlat och tredagarsodlat på våra embryon trots att sambon gjort punktion för att få ut spermier, det som har styrt har varit antal och kvalitet, vi gjorde femdagarsodlat när jag fick 19 befruktade ägg, denna sista gång ändrade de från 2-3 dagar när alla utvecklades så fint efter två dagar, trots att det inte var så många (tror att det då var fem fina ägg) för att kunna välja ut det bästa...

• YoCheri

Tack söta ni!

Vi är som inställda på att åka imorgon .) Nära 60 mil tor. Så vi kommer att börja åka innan deras möte för att hinna till tiden vi har fått. Så ringer dom blir det bara en biltur med fikapaus och så hem igen.

Jag skulle verkligen vilja slippa åka på lördag. Hellre fredag men det verkar vara antingen tisdag eller lördag(?).
    Har svårt att få någon att täcka upp för mig på jobbet på lördag.

Åkte förbi sjukhuset på vägen från hotellet och det var lite konstigt att  veta att man lämnade potentiella små i de där skålarna. Tänk någon av dem kan komma att bli en liten guldklimp.  

• Stargazers

Både igår och idag har det i samband med tablettresterna (Lutinus) kommit ut ljusrosa flytningar i trosskyddet. Inte mycket men man blir ju ändå lite hispig. Jag hoppas det borde vara lugnt så länge det inte kommer rött blod? Nån som varit med om samma sak?

ET 13/9, ruvardag 12