• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Stargazers

Supernova: Jag hoppas du har rätt!! Jo, jag tog ett test i morse som vid första anblicken var negativt men sedan kom det fram ett svagt svagt streck, men när jag såg det hade det nog gått 5 min så det kan lika gärna vara ett sk spökstreck. Ville testa eftersom jag blev så nervös när det började komma rosa. Håller alla tummar och tår för att inte mensen är på G! 

ET 13/9, ruvardag 12
  • Stargazers

Tyvärr är det ingen graviditet på G, för nu kommer det rött blod :(( Fy fan vad detta suger! Är så helvetes less på att mensen aldrig kan sluta komma!! Allt känns bara så hopplöst just nu. Kommer det aldrig bli våran tur??

• Kvinna32

Jag har vul imorgon är så nervös för att det inte ska leva nåt därinne som förra gången... Imorgon vet vi!!

• jennyz

Kvinna32: håller tummarna stenhårt!! Nu är det er tur, tror att pyret myser för fullt där inne!!

Stargazers: väldigt tråkigt om det är så, men ge inte upp än, blöder du mycket? Jag testade minus en gång, tittade igen efter 10 min, då visade det ett svagt plus, men trodde att det var för att det gått så lång tid, men nu är dottern snart fyra år, jag blödde då dessutom i tolv veckor... Så även om blod aldrig är kul så behöver det inte vara kört, jag hoppas att det fortfarande växer ett pyre därinne!!!

• YoCheri

Star... Jag hade i tre månader korta menstruationer. Visste inte jag väntade barn förrän långt in i grav. Tyvärr åt jag för fostret farlig medicin under den tiden. Var några jobbiga månader som följde.

Hoppas den satt sig ändå ,) o du är gravid.

• jenads
    Kvinna32 skrev 2013-09-25 19:43:43 följande:
    Jag har vul imorgon är så nervös för att det inte ska leva nåt därinne som förra gången... Imorgon vet vi!!
    lycka till