• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • supernova99

Staegazers: är på ruvdag 10. Inget blod ännu.. Men eftersom jag har plussat på dag 10 så borde visa det nu också om det blev ngt! Mensen är beräknad till i morgon så det är väl bara att vänta in den.. När det gäller resultatet till kliniken så vill dom inte ha svaret innan den riktiga testdagen. Sedan kan man planera fortsättningen på telefon.

• Stargazers

Supernova: Okej tack för svar. Känns ju helt värdelöst att fortsätta med Lutinus-tabletterna nu.

Micro: Vi fick själva tycka till om vilken av behandlingarna vi föredrog eftersom det inte fanns något uttalat fel hos mig, så vi valde korta.

• supernova99

Stargazers: Jag brukar sluta med vagiatorerna när blödningen kommit, och testet visar minus.Det blev 5 försök innan vi fick sonen.

• jenads
    Kvinna32 skrev 2013-09-26 09:44:58 följande:
    Hjärtat slår!! alltsåg bara bra ut!!
    så härligt grattis
  • Micro

Stargazers: Tack för ditt svar. Korta känns ju onekligen enklare o snabbare, är ju som sagt lite otålig:)

• Stargazers
    Micro skrev 2013-09-26 17:34:11 följande:
    Stargazers: Tack för ditt svar. Korta känns ju onekligen enklare o snabbare, är ju som sagt lite otålig:)
    Jo jag tycker det korta var himla bra, få biverkningar + att det gick fort!
    supernova99 skrev 2013-09-26 16:49:12 följande:
    Stargazers: Jag brukar sluta med vagiatorerna när blödningen kommit, och testet visar minus.Det blev 5 försök innan vi fick sonen.
    Jag pratade med kliniken igår och hon sa att jag ska fortsätta med vaginaltorerna som vanligt fram till TD. Hon sa att det är ganska vanligt att blöda och ändå vara gravid. Visst, jag köper att det kan ske (som för Jennyz eller YoCheri), men att det skulle vara vanligt? Nja...

• Stargazers
    supernova99 skrev 2013-09-27 07:44:15 följande:
    Minus även idag.. Bara att invänta menseländet :/
    Tråkigt :( Men det behöver ändå inte vara kört.... ;)
  • supernova99

Stargazers; ja dom vill alltid att man ska köra på som vanligt fram till testdag, men jag har alltid slutat innan. Hur stor är sannolikheten.. Liksom. Jag har