• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • santa86

Nu börjar de känns nervöst, kliniken ringde igår och sa att dom ville flytta insättningen till fredag.. Fatta att de redan är imorgon :) men den här gången är jag och min sambo lite mer lugna, och tänker inte ta ut glädjen i förskott :/

Vi hann bli alldeles för glada förra gången.. Men jag gruvar mig faktiskt för upptidningen :/ tänk om de inte klara de.. Vi har ju bara två ägg i frysen :/

• Stargazers

Santa, hoppas upptiningen går bra, med hela två stycken bör det ju gå vägen! 

Själv känner jag mig lite låg eftersom jag är på ruvardag 6 och känner....ingenting! Kanske är för tidigt för att känna något, men det känns ändå hopplöst. Usch jag hoppas att min känsla inte stämmer.  

ET 13/9, ruvardag 6
  • penntroll

Tack! :) jag trodde att jag skulle få en spruta och ligga i "ett vanligt rum". Dag 2 med gonal-f och ultraljud mitten på nästa vecka! Nu börjar det kännas mer äkta! Känner igen huvudvärken från tidigare inlägg! Vet någon förresten hur det är med kaffe och alkohol nu? Alkoholen håller jag lätt, nyfiken. Men kaffet? Hört/läst om max 3 koppar/dag?!

• jennyz

Santa86: lycka till idag!!!

Staegazers: jag hade inte heller några symtom så tidigt någon av graviditeterna, så jag hoppas på plus för er!!!!!

• supernova99

Jag kände heller inget innan jag plussade med sonen, men man vill så gärna ändå att det ska kännas bara lite.. Så man får lite förhoppningar. Jag är idag på ruvardag 4 och har bara en känsla av att det inte blev nått.. Tiden får utvisa. Men det går så sakta

• santa86

Nu har vi gjort insättningen :) håller tummarna att de här är vårt guldägg :) de gick bra idag, men vi har inga kvar i frysen :/ dom hade tinat båda eftersom de första inte var n

• santa86

Skickade förtidigt :/

De första ägget var Inge bra men de ändra fick vi tillbaka :)

• YoCheri

santa Här hålles tummar och tår!

Vi har fått tid för äggplocket nu. *nervöst*
    Hon sa tydligen i telefonen till mannen att jag hade ovanligt många äggblåsor. Hoppas det är positivt! 

• jennyz

Santa86: håller tummarna att det är guldägget!!

Yocheri: spännande, då är det snart dags!!!