• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • supernova99

Ska nu få prova crinone gel, istället för dom andra vagiatorerna då jag blivit så irriterad av dom. Och den ska man bara ta på morgonen, varför får man inte den från början egentligen? Istället för att ta 3 gånger om dagen. Den ska ha samma verkan.. Någon som provat den?

• äralltupptaget

santa86 - spännande !!! Hoppas att det går vägen för er denna gången!! :)

Yocheri - härligt att ha många blåsor. Själv hade jag , om jag inte minns fel , 15 på ena och 12 på andra. men det var inte ägg i alla utan totalt fick vi ut 15 stycken ägg.  Så det låter ju lovande för dig att något av blåsorna ska innehålla " guldägget". När skulle du göra äggplocket ?
    Jag minns så väl när man låg på äggplocket och bara väntade på något besked.. så kom det " Här har vi första ägget" det kändes som en sten som lämnade hjärtat , för det behövs ju faktiskt bara ett finfint ägg! :)
    För oss blev det en långtidsodling, plock på måndag , insättning lördag, ett till frysen på lördagen och sedan odlade dom vidare dom andra, men inget av dom klarade sig, så vi har ett syskon i frysen :) Ska bara övertala mannen om att vi ska använda det också. Vi har alltid sagt, ett barn räcker. Men nu.. när det lyckades så började jag tänka om och lite... fan det ligger ju ett barn i frysen varför ska inte det få komma till världen !?  Kan ju även vara att man har liiiite mycket hormoner som far runt i kroppen nu när man är gravid *haha*

Men vi börjar nu med det som ligger i magen, så får vi se vad framtiden säger  *haha*

• santa86

Nu sitter vi i bilen på väg hem.. Så nu är vi på ruvdag 2 :) jag hoppas, verkligen hoppas att de är våran tur nu.. Jag vet inte hur jag skulle ta de om de inte går vägen nu.. :/ jag vill vara glad men samtidigt vill jag inte hoppas för mycke. Jag vill inte bli så ledsen om de slutar tråkigt..

Är de nån här som har gjort de korta programmet?! (Naturlig cykel)

• Stargazers

Santa: Hoppas det går vägen den här gången! Besviken blir man oavsett om man trott på det eller ej, men förhoppningsvis blir det inte så!

Ps. Räknar man inte dagen efter ET som ruvardag 1? Så verkar de flesta göra.

• santa86

Okej.. Då är de dag 1 :) oj vad sakta de kommer att gå :P

Supernova: jo de vart ett FET jag gjorde med min egen cykel. Hur har de går/gått för dig?

• supernova99

Santa: har gjort två FET tidigare, men ingen av dom lyckades. Den här gången är det färskförsök. Men jag vet många som lyckas med FET så det är inga dåliga odds för det :)

• Stargazers

Fick ett negativt test idag på RD 9, så himla tråkigt! Vet att det kanske är för tidigt men det känns ändå kört :(