• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • trex2013
    Stargazers skrev 2013-09-25 19:17:07 följande:
    Tyvärr är det ingen graviditet på G, för nu kommer det rött blod :(( Fy fan vad detta suger! Är så helvetes less på att mensen aldrig kan sluta komma!! Allt känns bara så hopplöst just nu. Kommer det aldrig bli våran tur??
    Åh nej hoppas bara det är en nidblödning! :(
    KRAM!
  • trex2013
    Kvinna32 skrev 2013-09-26 09:44:58 följande:
    Hjärtat slår!! alltsåg bara bra ut!!
    Skönt att höra, lycka till nu! :)
  • supernova99

Det gick åt skogen för oss också.. Testade negativt idag. Samma dag som jag fick plus med sonen! Fan! Hade hoppas att vi kunde få ha lite tur med syskonförsöket.. Att det går lite lättare än förra gången men icket.. Bara att ladda för syskonförsök 4 då!

• supernova99

Ett försök kvar på 3 packet.. Får sådan ångest över vad vi ska göra om det inte funkar då.. Ge upp liksom.. Har inga mer sparade pengar sedan :/

• Stargazers

Supernova: Vilken RD är du på? Så länge inte mensen kommit är ju inte chansen borta?! :) 

Själv kommer det bara mer blod. Så himla typiskt att den ska vara så himla segstartad just nu, så man hann ju få tillbaka hoppet lite, bara för att kastas ned på marken igen.

Ni som gjort flera försök: Hur fort tar Umeå emot ens negativa besked? Är det någon idé att ringa innan TD? (Har TD 2/10) Vad händer nu? Ska man ner dit igen för ett personligt besök eller kommer man överens över telefon? 

• Micro

Någon som vet, brukar man köra korta protokollet om man inte har något konstaterat fel? Jag har regelbunden o normal mens. Vi ska till bm på måndag för info och sprutteknik har dock inte fått svar på om hon skickat remiss till kliniken än heller men får väl veta det då. Lite otålig:)