• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • YoCheri

Visste inte att det skulle vara så jobbigt att ruva!

Tankarna går hela tiden in i magen... just nu svävar förhoppningsvis två små frön som delat sig 16 minst..

Ikväll - imorgon kanske det blir en blastocyt och kanske har jag tur och åtminstone ett fäster fast!

De två senaste gångerna (1mf 1baby) har jag känt ett hugg och fått en liten blödning då det fäste. Gissa om jag hoppas få känna det igen!

• Stargazers

Alltså nu har det börjat komma ganska mycket blod, som vid en vanlig mens. Kommer ta ett gravtest efter jobbet bara för säkerhets skull och sen tillåta oss att vara ledsna. Imorgon ska vi försöka ta nya tag och ladda inför ett nytt försök...

• Stargazers
    Micro skrev 2013-09-27 13:01:48 följande:
    Stargazers: Tråkigt men du verkar ha rätt inställning.
    Tack, grät nog ut det mesta i onsdags när det började komma rött blod. Man orkar ju fasen inte vara ledsen hur länge som helst! Klart som fan att det suger, man hade ju hoppats att man skulle tillhöra den skaran som lyckades på 1:a försöket, men nu blev det inte så. 

Det är ju tur att man får fler chanser... :) 
  • Nektar

Kvinna32: Åh, vad roligt! Måste kännas som en oerhörd lättnad! Håller tummarna för att resten flyter på bra!!

Stargazers och Supernova99: beklagar att det känns tungt och verkar vara kört. Det är sjukt jobbigt varje gång! På något sätt får man försöka stötta varandra och hålla hoppet uppe så länge man bara orkar! 

Santa86, när är din testdag? Har du några ovanliga känningar?

Själv vet jag inte vad jag ska tro, men känns inte som att vårt fjärde försök har renderat i något. Jämför förstås mest med missfallet i våras. Trots att jag egentligen alla gånger har haft rätt likartade symptom oavsett graviditet eller ej...övertolkar något så jäkulst varje gång! Jobbigt...Än så länge lever dock ett litet hopp. Det är ju det sista som överger en!

Trevlig helg på er alla!          

• Stargazers

Det är ett svagt streck men jag undrar om det bara är ett s.k. spökstreck? Det är dock starkare än strecket jag fick i onsdags när jag också tog ett test. Vet inte vad jag ska tro.