• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • YoCheri

Ett försiktigt grattis från en som hade mens tre månader in i en graviditet :)

• jennyz

Sorry: läste i telefonen, den laddade inte ner den bilden... ;) om du testar igen om några dagar borde det visa 2-3 veckor, HOPPAS verkligen att det är så! Jag gjorde så med testen att jag testade efter en vecka och då visade det 2-3 veckor, då kändes det bättre ett tag, men precis som du säger, känns aldrig bra med blod trots att det är vanligt...
    När jag berättar för kompisar om vår resa så tycker de att vi varit med om så mycket, IVF, blödningar, två kejsarsnitt (ett akut och det hör sista som gick som det gick) alla kompisar verkar sluppit allt sånt, så de är lite förskräckta...själv tänker jag bara att jag haft sådan tur att få våra två guldklimpar, man kan gå igenom mycket för det, men det tär på kroppen!!! Hoppas dock att det blir samma för er, att du sitter här om 9 månader och tänker att det var det värt!!

• supernova99

Stargazers: hoppas det är en ofarlig blödning! Du är faktiskt gravid :) på mig själv blir jag inte klok, forsätter blöda fast inte så mycket.. Ser vattningare ut.. Märkligt.. Och inget positivt gravtest

• drömmer om ett barn
    Snöflinga: Så ledsamt att läsa att era två sista embryon inte klarade upptiningen och att det inte blir några fler IVF:er för er nu.. Gråter Verkligen tråkigt att du inte fick möjlighet till insättning utan att det istället blev ett abrupt slut. Mina varmaste tankar till er och jag är säker på att ni kommer få ert efterlängtade syskon så småningom. Stor kram

jenads och Kvinna32: Stort grattis till era graviditeter!! Underbart att höra, lycka till nu med dom små! {#emotions_dlg.flower} Och vad fantastiskt roligt att du fått höra hjärtslag Kvinna32!

germany: Vad roligt med en uppdatering ifrån dig. Jättegrattis till ert lilla mirakel och lycka till med framtida syskonförsök! Solig

trex2013: Tråkigt att det inte gick vägen för er.. Rynkar på näsan Det jobbigaste tyckte jag var väntan mellan behandlingarna men tiden brukar gå i en rasande fart och mitt vad det är så är man uppe i nästa försök. Håller tummarna för att ni får ett plus till jul! Drömmer

santa86: Grattis till ruvarstatus. Vad skönt att upptiningen gick bra denna gång, nu hoppas vi att det är en liten fighter där inne och att allt går vägen! Skrattande

supernova99: Jag använde Crinone vid det sista försöket. Kommer inte ihåg om jag fick några speciella instruktioner men låg ner efteråt om det fanns tid. Det positiva var att det knappt rann ut något efteråt jämfört med Lutinus. Märklig blödning du har.. kan det ha med sköra slemhinnor pga Crinonen att göra kanske? Hoppas att bägge era embryon är kvar.

YoCheri: Läste att du också ruvar på två embryon, vad kul. Alltid lika roligt att vara ruvare men det känns extra speciellt med två. Lycka till! Glad

Nektar: Härligt att höra att du är ruvare igen. Ja, som man analyserar minsta lilla känning.. och inte går det att låta bli heller. Håller tummarna hårt för att det blir plus den dagen du väljer att testa! Solig

Stargazers: Vilken förvirrande situation du befinner dig i med både positiva test och blödning. Är det något jag läst mycket om genom åren här på familjeliv så är det att en blödning långt ifrån alltid betyder att loppet är kört. Vänta några dagar och gör ett nytt test, strecket borde inte bli starkare om det är ett tidigt mf. Lycka till! {#emotions_dlg.flower}

Micro: Vi fick aldrig frågan om vi ville köra långa eller korta protokollet utan läkaren tyckte att vi skulle börja med det långa. När det misslyckats tre gånger (varav ett försök fick avbrytas) ville jag själv byta till det korta och det gick bra. Hoppas din BM har skickat remissen till Umeå och att väntetiden inte blir alltför lång.
  • santa86

Jag är jätte ledsen men kan inte gråta, dels har vi sov gäster här sen har jag låst mig :/ jag har beräknad mens idag.. Och ja, de första jag ser när jag torkar mig..... Mens.. De här händer inte... :( jag orkar inte me en gång till.. Ruvdag 9 och mens...

• jennyz

Santa86: jättetråkigt, men måste det vara kört, jag har som sagt var blött en hel del trots graviditet... Men jag förstår absolut din oro, hoppas innerligt att det bara är en ofarlig blödning, blöder du mycket?

• santa86

Jennyz: jag vill ju tänka att de är bra, men de känns så tomt i magen :( jo jag blöder som de är min mens..

• jennyz

Förstår dig så väl, själv fick jag min stora blödning på nyårsaftonkvällen, bortrest hos kompisar, så tolvslaget satt jag på toa och storgrät... men det var inte kört... Så jag hoppas det slutar snart för dig!!!

• santa86

Jennyz: okej, men hade du mens ont då eller?

Jag har mensvärk och ont i svanken..