• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jennyz

Ok, hoppas det blir lugnt en vecka nu till snittet! Tur att ni kommer att vara på rätt plats när bebisen kommer, jag är supernöjd över personalen vid min vistelse!!

• supernova99

Petto:oj vad spännande att snart få träffa bebisen! Hoppas allt håller sig lungt tills det är dags nu då. Uppdatera oss sedan :)

• Stargazers

Ja eller hur! Nu är det nog med otur i tråden! Som att vi alla här inne inte kämpat nog mycket redan!!!

• trex2013
    Stargazers skrev 2013-09-29 13:23:02 följande:
    Santa då är vi två som är ledsna idag... Jag har tydligen haft ett tidigt missfall eftersom testet idag var negativt :( Fy fan va allt suger nu!!!
    Åh nej vad ledsamt! Stor kram till dig!
  • Micro

Santa och Stargazers lider med er! Stora peppkramar till er{#emotions_dlg.flower}

Själv har jag och sambon varit till bm idag för info och sprutteknikj och vul, det gick fint dock går remissen först nu till sjukhuset för att sedan gå vidare till Umeå, jag tycker att det går sååååå sakta (1,5 mån sedan vi var och tog infrektionsprover)Rynkar på näsan Får vara glad att det gått ett steg framåt iaf, nu kommer remissen äntligen iväg och sedan är det väl väntetid 2-3 mån så runt nyår ska det väl kunna vara vår tur, mitt i klinikens julledighetRynkar på näsan Nej nu ska jag tänka prositivt. Det går säkert fort. Hade hoppats på att vi hon skulle säga att vi kunde få korta protokollet men hon sa att nästan alla får börja med långa för att kliniken bättre ska kunna planera in när ÄP blir så att inte för många kommer samma dag.  

• Stargazers

Micro: hon behöver inte ha rätt om att det långa är vanligast pga planeringen, de kan ändå styra planeringen till viss del även med det korta. Korta borde alltid vara att föredra med tanke på så många färre biverkningar så länge det inte finns speciella skäl till det långa. Kliniken nämnde då aldrig nåt om planeringen till oss när vi var där och vi fick ju köra igång bara några dagar efter första besöket.

Klinikens kötid går ner ett tag efter öppningen efter sommaren så förhoppningsvis får ni komma innan 2 månader! För väntan är verkligen det värsta med detta!

• Micro
    Stargazers skrev 2013-09-30 18:18:14 följande:
    Micro: hon behöver inte ha rätt om att det långa är vanligast pga planeringen, de kan ändå styra planeringen till viss del även med det korta. Korta borde alltid vara att föredra med tanke på så många färre biverkningar så länge det inte finns speciella skäl till det långa. Kliniken nämnde då aldrig nåt om planeringen till oss när vi var där och vi fick ju köra igång bara några dagar efter första besöket.
    Klinikens kötid går ner ett tag efter öppningen efter sommaren så förhoppningsvis får ni komma innan 2 månader! För väntan är verkligen det värsta med detta!
    Ja jag hade hoppats på korta, har ju regelbunden mens o de har inte hittat ngt fel. Tycker inte att planeringen ska styra om det blir långa el korta borde ju vara vad som passar bäst för oss. Bm kanske inte har så bra koll iof sa hon att de oftast börjar med långa för att man inte vet hur det blir med äggblåsor å sånt men även att planeringen styr. Vi får väl se. Hoppas att det är lite kortare väntetid fast samtidigt har det varit bra med lite väntetid mellan stegen, jag tror att sambon behöver det för att "vänja" sig. Han har varit så positiv och säker på att det skulle fungera utan ivf. Har inte velat stressa på honom. Körde du korta eller långa?
  • Nektar

Stargazers: känner med er, att blöda men ändå ha plus på stickan är hemskt! Beklagar utfallet! Santa86: tråkigt besked, varför har man ju frågat sig ett antal gånger...håller tummarna för nästa försök! Jag har td den 13/10. har en gåbg fått mens rd 9, en rd 11 en efter jag slutade med femanest efter td och senast på rd 7 eller 8 trots graviditet som höll i sig i någon vecka till...bara vänta lite till. Känns inte som det är vår tur denna gången heller, men vill gärna bli glatt överraskad. Har ovanlig känsla i brösten, inte ömma som de brukar bli utan det kan istället värka till om jag fryser. Skumt. Drömmer om ett barn: bra att du håller tummarna :) hur långt gången är du nu? ? Jennyz: du som gjort så många försök och kämpat så länge, hur har ni tänkt under och innan alla fösök? På vilket i raden lyckades ni få ert första barn? Hade ni alltid fina embryon? Det funderar jag nästan mest över, vi verkar ha så fina förutsättningar..gör fina blastisar varje gång vi försökt...

• jennyz

Jag har inför varje försök varit positiv och tänkt att denna gång ska det gå! Sedan under ruvartiden gått från hopp till förtvivlan många ggr per dag.. Det som hållt mig uppe efter varje misslyckat försök har varit att planera in nästa... Vi lyckades efter tre ET och ett FET med första barnet, (ET