• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Stargazers

YoCheri: jag kände då absolut ingenting och jag var ju ändå tydligen gravid, om än för ett kortare tag. Så att inte känna något behöver verkligen inte betyda något!

• jennyz

Yocheri: jag hade inga symtom alls så tidigt, så håll hoppet uppe!! Vi har endast lyckats på färska försök trots rätt många till frysen...(har tappat räkningen på antal FET vi gjort) det ska ju lyckas nu så ni inte behöver fundera på att ni inte har några i frysen!! Och de trivs ju bättre i livmodern än på labb så att de inte klarades av att frysa ner betyder inte att du hade dålig kvalitet!!

Stargazers: ett i frysen kan mycket väl bli FET, nästan alla vi tinat upp har klarat sig, en infrysning blev tydligen sämre ägg då blev det ingen återföring...vi får hoppas att det är guldembryot som ligger i frysen!!! Många lyckas ju direkt med IVF, och att du fick plussa första försöket även om det nu är MF, tycker jag visar att du kommer bli gravid och gå hela vägen snart!! Jag kan dock inte helt förstå hur ni känner då jag aldrig haft MF, jag har bara plussat de två ggr jag fått barn, men trodde att det var MF vid nyår och då gick det inte att prata med mig de två dagar jag fick vänta till VUL...

• Stargazers

Hade varit skönt att få prata med kliniken redan imorgon så man kunde få glömma detta och gå vidare. Men de vill ju inte veta av en förrän TD och den är först på onsdag. Men man vet ju redan vad resultatet kommer vara då...

Hemskt att ha fått vara gravid och känna glädjen över att äntligen fått se det för strecket som man aldrig sett förut, det som man längtat efter så länge, åsså stannar det inte längre än så...

• supernova99

Stargazers: ja man kastas mellan hopp och förtvivlan.. Jag fick missfall i juni och det är hemskt.. Man hinner ställa in sig på att det ska gå. Men om man ska se det positiva i eländet så är det att nu vet du att det funkar och att du faktiskt blev gravid :) nu får det vara slut på otur i tråden!!

• Petto 83

Vad ont jag får i hjärtat då jag läser om allt tråkigt som hänt i tråden... Som om inte själva IVF-resan är nog jobbig så ska misslyckanden av olika slag också genomgås. Fy, tycker vi alla fått kämpa nog. Hoppas för allt i världen att ni får det efterlängtade + och att det får stanna 9 mån

• Petto 83

För egen del har det varit lugnt i ca 2 veckor bortsätt från bruna koagel lite då och då. Och om inget händer framöver så kommer vi få träffa våran skatt på måndag nästa vecka :) känns så konstigt att veta... Dock blir snittet i v.35 så bebis kommer med all säkerhet behöva lite extra vård på barn 4 men det ska bli skönt att slippa all oro kring en eventuell störtblödning.

• jennyz

Petto83: ja visst känns det konstigt att veta!!! Skönt att det varit lugnt i alla fall, att de bestämt snittet så tidigt? Men skönt för er att slippa gå på nålar hela tiden!

• Petto 83

Ja, känns hel knäppt att ev veta om det nu inte händer nått innan vill säga. Det blev lite tidigare eftersom det börjat strula med blödningar, äter nu nått antiblödnings piller 8 ggr/dygn. För tydligen så brukar det bara fortsätta strula när det väl börjat så därför vill dom inte vänta förlänge.