• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Stargazers

Santa då är vi två som är ledsna idag... Jag har tydligen haft ett tidigt missfall eftersom testet idag var negativt :( Fy fan va allt suger nu!!!

• jennyz

Stargazers: är så ledsen för er skull!!! Försök tänka positivt och ladda inför nytt försök, du kan ju trots allt bli gravid, nu vet du det! Har ni gjort många försök? (Ursäkta har inte koll på alla i tråden... ) ge er tid att sörja mellan försöken, det som höll mig uppe under alla år var tanken på nästa försök efter varje minus...

• supernova99

Då är vi en till som är med i den ledsna ligan.. Min mens kom i gång ordentligt idag. Och testet är negativt :(

• Stargazers

Det är vårt första försök och min största skräck är att vi ska vara i det här jävla IVF-träsket i flera år. Jag har alltid velat ha minst två barn men efter all denna väntan så är det ju inte någon självklarhet att det ens blir ett! Så om vi nånsin blir gravida igen (och inte får missfall!!) så får man vara nöjd med ett.

Det jobbiga är att vi bara har ett endaste ägg i frysen så sannolikheten för att det blir någon FET känns ju inte alltför stor. Hade nästan känts bättre att köra igång med ett nytt färskförsök istället.

Kan det vara så att kroppen inte fattade att jag var gravid och därför stötte ut allt av misstag? För det som är så konstigt är ju att jag fick stegrande positiva test trots blödningen. Sen lördag fm (lördag morgon fick jag det senaste positiva) kände jag av lite småhugg i magen och blev såklart lite orolig då, även om det knappt gjorde ont, men antagligen så skedde kanske missfallet då. Sen idag var det känsliga svagare positivt och det digitala negativt.

Santa och Supernova: Fan vad orättvist detta är!!! Jävla skitmens!

• Stargazers

Alltså det känsligare graviditetstestet var inte lika starkt positivt idag, för att vara lite tydligare,

• drömmer om ett barn
    santa86, Stargazers och supernova99: Nej, vad tråkigt att höra om era blödningar och negativa test.. Gråter Känner med er, det är en oerhört jobbig och påfrestande situation. Varma kramar till er allihopa
  • YoCheri

Fick dåliga nyheter på mailen idag. Våra två ägg klarade sig inte till frysningen. 
    Så nu har vi ingen backup och då vi betalar själva är det tveksamt hur vi gör om denna första omgång ej tar.

Fredag-lördag skulle blastocyten fastnat i livmodern om allt gått som det ska. Det är för tidigt att känna något nu men iom att inget känns tror jag, såklart, att det inte har lyckats. 
    Just nu känns det rätt så hopplöst för oss och jag är mer än låg..  

• drömmer om ett barn
    YoCheri: Förstår din tankegång, man vill så gärna ha en "back-up" i frysen. Har själv endast fått embryon som klarade nedfrysning under ett av våra försök. Vid det senaste då jag fick två embryon tillbaka klarade sig ingen till frysen och eftersom det överlag har blivit få embryon med dålig kvalitet kändes det hopplöst. Att du inte känner någonting nu betyder absolut INTE att det inte har tagit sig. Försök tänka positivt och att ni faktiskt har möjlighet till att få två barn! {#emotions_dlg.flower}