• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Stargazers

Micro: vi gjorde korta. Läkaren hade ingen bestämd uppfattning om vilken av behandlingarna han tyckte vi skulle ta då det inte fanns något konstaterat fel hos mig, så vi fick själva tycka till och då valde vi så klart det korta.

• YoCheri

Någon här som vet hur det fungerar?

Om en kvinna får två ägg som båda fäster. Kan man då ha starkare/tidigare graviditetssymptom?

Är mängden hcg som produceras lika hög oavsett antal ägg?

Hoppas så att det gick vägen! Det är 14dgr kvar innan min TD så jag vet att allt kan förändras men just nu har jag haft tre mornar med illamående samt lite under dagen.

• jennyz

Man kan absolut få tidigare och tydligare symtom om båda fäster!! Hoppas,... ;)

• Petto 83

Vet inte om det är svar på din fråga men jag fick magsjuka samma dag som jag gjorde ET och när illamåendet inte gått över efter 10 dagar så gjorde vi ett test och det var positivt. Jag fick ett embryo tillbaka men fick illamående väldigt tidigt eftersom magsjukan bara varade i 2 dagar. Håller tummarna att det blir ett + för er också

• drömmer om ett barn
    Nektar: Jag hoppas verkligen att värken i brösten är ett gravsymptom! Glad Det är inte helt lätt att känna hopp när man har flera misslyckanden i bagaget men försök att tänka positivt. Du har fått tillbaka ett toppenfint embryo som klarat sig så långt som till 5 dagar innan nedfrysning och dessutom klarade upptiningen galant! {#emotions_dlg.flower} Hejar på er!

Jag är i vecka 36+0 idag. Sista dagen med Trombyl och då börjar mitt irrationella jag tänka tankar om att tråkigheter kan hända. Känns som att det är tack vare denna medicin som vi faktiskt lyckades.. om det stämmer får vi aldrig något svar på förstås. Alltid oroar man sig för något! Skäms

YoCheri: Mängden hcg höjs snabbare vid tvillinggraviditet. Har läst att många som väntar tvillingar mår illa tidigt i graviditeten, men detta är som allt annat väldigt individuellt. Jag fick starka streck när jag gjorde mitt första gravtest på RD14. Gjorde många test och någon dag senare blev resultatet svagare för att därefter bli starkare och starkare. Misstänker att bägge våra embryon fäste till en början och att det var därför testresultaten blev på det sättet. Hoppas att ni får behålla båda två! Solig
  • dumdummast

Nu på måndag är det dags för anmälan till barnlöahets kliniken. Känns både nervöst och spännade. Jag väget dock fortfarande fyra kilo för mycket. Är det någon som vet om dom är stenhårda med bmi gränsen? Självklart är målet att gå ner alla kilon vilket eller målet jag ska göra det. Tanken är ju att det ska göras på dom 2-4 veckorna det tar att få besked om att anmälan är mottagen.

• YoCheri

Tack för svar! Har haft noll känningar idag så självklart är mitt humör upp och ner!

• trex2013
    jenads skrev 2013-10-03 07:36:24 följande:
    idag ska vi på vul. känns väldigt spännande.
    Hoppas det går bra! Glad