• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • EbbaGrön
    trex2013 skrev 2013-11-14 10:34:09 följande:
    Hej alla. Det blir inget besök i Umeå för mig i dag. Inga ägg överlevde.
    Fy fan vad ledsen jag är. Gråter
    Styrkekramar till er !!
  • jenads
    Hej alla. Det blir inget besök i Umeå för mig i dag. Inga ägg överlevde.
    Fy fan vad ledsen jag är. Gråter
    är så ledsen för eran skull. styrkekramar till er
  • dumdummast

Hej igen. Hoppas det är okej att jag frågar här igen ytterligare en gång. Maken ska och lämna spermieprov till veckan och vi funderar när man för provsvaren på det? Väntar man till den dagen man träffar läkaren? Tacksam för svar.

• jennyz

Dumdummast: vi fick svaren per post, minns inte, tror att det tog någon vecka... Drygt att få ett brev där de konstaterat att det inte fanns några spermier, och ingen mer info... nu kunde de ju hitta via tesa, men hade varit kul att få veta det i samband med testresultatet...

• dumdummast

Å

jennyz skrev 2013-11-14 20:47:29 följande:
    Dumdummast: vi fick svaren per post, minns inte, tror att det tog någon vecka... Drygt att få ett brev där de konstaterat att det inte fanns några spermier, och ingen mer info... nu kunde de ju hitta via tesa, men hade varit kul att få veta det i samband med testresultatet...

Ja det förstår jag. Jo det håller jag med om. Tycker det är bättre om dom ringer. Istället för att bara få svaret via post. Känns inte riktigt okej. Vill ju som ha svaret på en gång. Efter vad jag har förstått så måste dom ändå analysera svaret på en gång.
  • Familjelyckan
    dumdummast skrev 2013-11-14 17:21:05 följande:
    Hej igen. Hoppas det är okej att jag frågar här igen ytterligare en gång. Maken ska och lämna spermieprov till veckan och vi funderar när man för provsvaren på det? Väntar man till den dagen man träffar läkaren? Tacksam för svar.

Vi fick svaret när vi träffade läkaren. Han gjorde testet på morgonen och så hade vi vårt första samtal med läkaren på em. och då fick vi veta vilken metod som skulle passa oss bäst. Detta gjorde vi privat. Sedan fick han göra ett till test (via landstinget) ca fyra månader efteråt och då fick vi svaret när vi träffade läkaren. Fick aldrig det på posten.
  • Familjelyckan
    Hej alla. Det blir inget besök i Umeå för mig i dag. Inga ägg överlevde. Fy fan vad ledsen jag är.

Förstår det. Skickar massa styrkekramar till er!!! Får ni göra ett nytt försök nu då ni inte fick något ET?
  • Snowgirl

Hej, kikar in här och frågar om någon vet när kliniken har julstängt? Funderar på om vi hinner få tillbaka ett embryo på januariägglossningen.

• Stargazers

Trex: Nä men fy fan vad hemskt! Jag lider med er! Skickar över en massa kramar!!

Snowgirl: De har stängt v 52 och 1.