• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • trex2013
    Snowgirl skrev 2013-11-18 20:43:03 följande:
    Trex2013, Hon som jag pratade med heter Stramalj här på familjeliv. Hon sa att du gärna får kontakta henne om du har några frågor. Hon har inte fått blodpropp under behandlingen vad jag vet, men hon har hög risk för blodpropp, medicinerar för detta och har gjort IVF.
    Snowgirl skrev 2013-11-18 20:49:14 följande:
    Om du inte kommer åt hennes presentation så kan du inboxa direkt från din egen inbox.

Hej! Tack vad snäll du är {#emotions_dlg.flower} ,jag ska maila henne.
    Tyvärr verkar det nu vara osäkert om jag alls kan göra någon mer IVF behandling. Det beror på hur snabbt jag kan bli återställd samt mängden blodförtunnande jag kommer att behöva ta.
    Pratade med läkaren sent i går och det lät inte så hoppfullt. Rynkar på näsan

• Micro

Åh vad jag är less på att vänta på start:( väntetid beräknad till 3 mån så mitten på jan bör vi få komma till kliniken. Sedan vi sökte hjälp första gången har det ni gått drygt ett år. Först tester å sedan vänta på 2 års gräns o sedan info fr bm för remiss fr sjukhus till klinik, suck. Svårt att focusera på jobb å studier, på jobbet är det dessutom babyboom, el rättare sagt gravidmageboom, en efter en avslöjar. Jag vill oxå!!!

• Stargazers

Trex: Usch vad jobbigt att inte veta ifall det blir några fler IVF-behandlingar eller ej! Hoppas att ni får besked snart och att det är positiva sådana! *Håller tummarna* 

Micro: Jag kan inte annat än hålla med! Väntan är verkligen sjukt jobbig...Men förhoppningsvis väntar världens bästa gåva efter all väntan!  

• Petto 83
    supernova99 skrev 2013-11-21 14:08:20 följande:

Nu är det dags igen.. Syskonförsök nummer 4. Sprutstart i ikväll!!

Lycka till!! Håller tummar och tår att det går vägen nu
  • Micro

Stargazers: Tack för peppet.

Känns bättre idag. Julpysselkväll på jobbet å flera fina barn i olika ålder med inkl små bebisar. Kände att nu jäklar, i jan så KÖR vi, blev peppad! Skön känsla, ibland tycker jag d är lite jobbigt m barn å barnsnack. Det är verkligen en känslomässig berg o dalbana.

• Petto 83
    supernova99 skrev 2013-11-22 14:50:16 följande:

Petto: tack för omtanken! Hur går det med nytillskottet?

Det rullar på för fulla muggar här hemma :) Lillebror blir 7 veckor på måndag och är nog uppe i 4 kg snart. Växer så det knakar formligen. Storebror vaktar och vill ta hand om hela tiden så man får vara på sin vakt då han är rätt så fumlig och inte så stor heller :) Men vi myser och njuter för fullt... Hjärtat finns hos er alla som kämpar på med denna ivf-resa. Själv vet jag inte om det blir några fler skruttar för oss. Efter allt strul med denna graviditet känns det lite läskigt att ge sig in i det igen, trotts att det gick bra denna gång men det är ju ett tag bort än så är väl inget att fundera över nu haha Tror jag känner mig lite snuvad på denna graviditet då vi gått och varit orolig från v.25 då man egentligen bara skulle ha njutit av magen och bebis.
  • Familjelyckan

Hur räknar ni ruvardagar? Visst är det från ET och inte från ÄP? Kan man testa sig tidigare med blastocyst? Vilken dag har ni börjat tjuvtesta er? Är det för tidigt på dag 7?

• Petto 83
    Familjelyckan skrev 2013-11-23 18:16:07 följande:

Hur räknar ni ruvardagar? Visst är det från ET och inte från ÄP? Kan man testa sig tidigare med blastocyst? Vilken dag har ni börjat tjuvtesta er? Är det för tidigt på dag 7?

Jag gjorde ET måndag och torsdagen veckan efter testade jag och det var med ett tredagars embryo. Tänker mig att det borde gå att testa tidigare med en blasto men sen är ju alla olika. Vissa syns det tidigt för andra måste vänta till TD. Håller tummarna att det blir ett fint plus på stickan när du vågar dig på ett test :)