• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • äralltupptaget

mitt råd är att INTE tjuvtesta sig, hur mycket man än vill :)
    Det kan visa negativt ( trots att det är positivt ) och då blir man nog väldigt besviken och deppig.
    Själv gav jag mig f*n på att INTE tjuvtesta, och jag klarade det, trots att jag är sjukt nyfiken *hehe¨*

• jennyz

Testa bara inte för tidigt, ovitrellen kan ge felaktigt plus ett tag... Jag brukade försöka låta bli att tjuvtesta, testade felaktigt minus första graviditeten, denna graviditet kunde jag inte hålla mig, tjuvtestade plus typ RD 15... :) kände för första gången att det borde vara plus...

• Familjelyckan

Kunde inte hålla mig. Tjuvtestade på ruvardag 7, visade minus. F-n att man aldrig lär sig! Vad jag ångrar mig att jag inte kunde hålla mig till TD. Direkt efter jag hade testat försvann alla gravidsymtom som jag tyckte att jag hade. Petto: Vad härligt med en lillebror! Ett stort grattis! Hur går det för er andra?

• Stargazers

Någon som vet: brukar Umeå oftast odla vidare i 6 dagar inför infrysning? Jag trodde det var 5 dagar som var standard, men inte i vårt fall tydligen.

• Snowgirl

Vad tråkigt familjelyckan  Hoppas att det bara var för tidigt.

Nu är det ett tag sen jag gjorde IVF. Det är så länge sedan så de inte ens hittade oss i journalsystemet eftersom de hade skaffat ett nytt. Hur som helst minns jag att jag tyckte att det var bättre att räkna dagarna efter äggplock än dagarna efter ET eftersom det är olika hur länge embryot odlas.

Är det förresten någon som vet om man kan få tillbaka ett embryo på helgen nu för tiden? Våra embryon kastas den sista mars och jag har telefontid med Solensten den 10 december. Det betyder att vi inte hinner få något tillbaka på decemberägglossningen och januariägglossningen infaller nog under stängning. Då är det februari och mars kvar. Inte så mycket tid att spela med om det krånglar med andra ord.  

• Stargazers

Familjelyckan: tråkigt med negativt men jag tror verkligen inte att det är kört för dig! Jag testade svagt svagt positivt på dag 12 efter ET med ett embryo (som tyvärr slutade i ett tidigt missfall), så alla får inte positiva test fort.

• Stargazers

Snowgirl: de har stängt på söndagar men öppet på lördagar och då genomför de återföringar.

• Snowgirl

Stargazers, Nu när du säger det så undrar jag om inte våra är 6-dagars också Jag är inte säker. Det var så länge sedan, men tycker jag minns något om det. Jag googlade lite snabbt och flera kliniker nämner odling av blastocyst till dag 5 eller 6.