• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • darepthg

Är det någon här som känner till väntetiden för att få göra ett spermaprov? Och hur lång tid det tar för att få svaret på provet? 

(Om man bokar själv, inte genom landstinget).

• drömmer om ett barn

Micro: Spännande, då har du TD två dagar före mig.

Kattägd: Usch, så jobbigt att inte få besked direkt. Jag höll nästan på att inte få starta IVF-försöket denna gång trots att det redan var inplanerat. Var tydligen väldigt många under behandling. Håller tummarna för att du får tid på lördag.

darepthg: Jag har tyvärr inte svar på din fråga. Hoppas det finns någon annan som vet.

• Norris

Jag ringde idag för att rådgöra lite med Sofia inför nästa FET. Men fick ingen telefontid frrän 25 maj. Förut har det bara varit att köra igång när jag vill och sen ringa och boka tid för ET. Så dom verkar verkligen ha fullt upp just nu. Hoppas bara man hinner med innan dom sommarstänger.

• drömmer om ett barn

Norris: Det verkar vara ett enormt tryck på kliniken nu, vilken lång väntetid för att bli uppringd. Hoppas det tajmar bra sedan så att du kan göra FET så snart som möjligt. Har ni många embryon i frysen?

• BK1986

Men oj vad märkligt att ni fått det till svar! För mig har det gått hur bra som helst.

Har våndats över att måsta bestämma om vi ska börja nu på mensdag 1 eller om vi ska vänta till efter sommaren med vårt tredje försök. Jag känner mig verkligen inte i balans, och vi hinner inte innan sommaren om vi inväntar nästa mens.

Idag kom blödningen och jag pratade med kliniken för att höra om det inte gick skjuta på spraystarten bara några veckor - och det fick vi! Nu blir Spraystart den 9 maj (cykeldag 21) istället och jag är överlycklig. Nu hinner jag både vila upp mig OCH vi får göra försöket innan sommaren. Skönt att saker går ens väg ibland iallafall. :)

• Micro

Spännande drömmer om ett barn. Håller tummarna för oss. Mår du bra? Jag mår bra förutom trötthet o lite känning typ mild mensvärk.

• Norris
    drömmer om ett barn skrev 2016-04-19 18:27:38 följande:

Norris: Det verkar vara ett enormt tryck på kliniken nu, vilken lång väntetid för att bli uppringd. Hoppas det tajmar bra sedan så att du kan göra FET så snart som möjligt. Har ni många embryon i frysen?

Ja jag tror vi har 8 eller 9 embryon kvar.
    Egentligen skulle jag bara köra igång vid nästa mens men jag ville diskutera om det fanns någon annan sorts behandling eller nåt vi kunde göra eftersom båda våra FET det senaste året har tagit sig men slutat i missfall.
    Man känner sej lite hopplös, funderar på om embryona är dåliga eller vad det kan vara. Hur länge håller dom sig fräscha i frysen?
  • Norris

Är det förresten nån som har koll på när man behöver ansöka hos socialstyrelsen om att få ha kvar sina embryon längre? Någon som har gjort det?