• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Micro

Nu är jag ruvare av ett embryo av toppkvalitet:) jobbigt att åka till Riga mkt stressigt m flygförseningar o långa dagar, stannade bara kortast möjligt över en natt. Hoppas d var värt d.

Hur har d gått BK?

• BK1986
    Micro skrev 2016-04-15 09:32:40 följande:

Nu är jag ruvare av ett embryo av toppkvalitet:) jobbigt att åka till Riga mkt stressigt m flygförseningar o långa dagar, stannade bara kortast möjligt över en natt. Hoppas d var värt d.

Hur har d gått BK?

Mysigt att ruva! Hoppas att det går bra. :)

Pratade med läkaren igår. De hade inte sett några fel förutom att några av äggen varit "korniga". Om det spelar någon roll visste de inte.

Nu blir det långa protokollet nästa gång. Läkaren sa att det gav bättre äggmognad. Så vi får sätta igång och nedreglera redan på blödningen som kommer nu om vi vill. Detta för att hinna med försöket innan sommaren. De kommer även att köra någon specialvariant på spermierna för att kolla så att det inte är något kromosomfel på dem. Förstod inte riktigt, men det blir säkert bra.

Är sjukt nervös för nedreglering. Har någon av er provat långa protokollet?
  • Micro

Lite nervöst att ruva men lugnare denna gång än förra. Hinner inte tänka, känna efter lika mkt m en ettåring hemma, d är bra.

Låter som ett bra möte. Kanske är ICSI de menar, att spermierna Inte själva befruktar utan de väljer en bra o sätter in i ägget. Skönt att få köra igång snart, alltid jobbigt m all väntan o de har lång sommarstängning.
    Tror inte du behöver oroa dig för långa prot. Provat en gång å minns "bara" humörsvängningar.

• BK1986
    Micro skrev 2016-04-15 10:56:27 följande:

Lite nervöst att ruva men lugnare denna gång än förra. Hinner inte tänka, känna efter lika mkt m en ettåring hemma, d är bra.

Låter som ett bra möte. Kanske är ICSI de menar, att spermierna Inte själva befruktar utan de väljer en bra o sätter in i ägget. Skönt att få köra igång snart, alltid jobbigt m all väntan o de har lång sommarstängning.

Tror inte du behöver oroa dig för långa prot. Provat en gång å minns "bara" humörsvängningar.

Skönt att få vara kite distraherad. Vår katt kräver inte lika mycket uppmärksamhet som en ettåring. ;)

Förstår att du tänker så, men de körde ju ICSI nu sista gången och då blev inget befruktat. Så detta är nog ett tillägg till ICSI.

Skönt. Man ska fasen aldrig läsa vilka biverkningar en medicin kan ställa till med. Då hinner man tänka att man aldrig kommer fixa det. :)
  • drömmer om ett barn

Micro: Grattis till en lyckad återföring! Nu är det bara att hålla tummarna och vänta. När har du TD?

BK: Skönt att det ser hoppfullt ut med den långa metoden och jättebra att ni får köra igång direkt. Jag har gjort långa metoden 3 gånger (varav ett försök fick avbrytas pga för få äggblåsor) och har aldrig haft några problem med biverkningar. Hoppas det ska gå bra för dig.

• Kattägd

Hej alla som kämpar. Jag har för första gången lyckats pricka in äl så FET inte blir en söndag. Ringde idag och väntade mig en tid på lördag, fick då veta att de inte kan garantera en tid åt mig, får besked på torsdag om jag får plats. Känner mig besviken, nu får jag ställa in mig på att det inte blir av. Får väl göra stimulerat nästa gång. Orkar inte ha ont i magen av oro först att det blir äl fel dag och sen att de inte har tid för mig :( sen är det väl sommarstängt.

Har gjort stimulerat FET som blev en son 2014. Men mådde inte så bra av hormonerna så hoppades slippa det nu.

• Micro

Drömmer om ett barn: jag har testdag 27/4.

Kattägd: Jobbigt att vara orolig för äl o verkligen tråkigt om du inte får tid på lördag. Det är ju nog med väntan iaf. Håller tummarna att d löser sig.