• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn

BK1986: Tungt.. hur länge kan en överstimulering hålla i sig? Hoppas det ger med sig snart så du får njuta av sommaren. Varje dag känns som en evighet innan man fått komma på ultraljud. Men snart är ni där! :)

Micro: Åh, stort grattis till det lilla livet!! :) Vad häftigt att dom kunde se hjärtslagen även utanpå så pass tidigt i graviditeten! :)

• BK1986

drömmer om ett barn: Enligt läkaren vi träffade kan det ta flera veckor innan det lägger sig. Men de senaste dagarna har det blivit mycket bättre vilket känns himla skönt. :)

Ska prova ringa både vår kvinnoklinik och Norrlandskliniken imorgon få se om det går att ordna ett tidigare UL. Vi har två timmar enkelväg till Umeå så vi kan inte bara åka dit lite snabbt. :)

• drömmer om ett barn

Micro: Tack så mycket för länken :) Det är svårt att slappna av och njuta av graviditeten, men jag håller faktiskt med min man som tycker att det känns lugnare denna gång än förra då man oroade sig för missfall och var mer inställd på att det skulle misslyckas än gå vägen. Fast visst oroar jag mig.. kommer nog inte att vara lugn förrän pyret är ute :)

BK1986: Skönt att det går åt rätt håll! Bra idé att kolla upp möjligheter på hemmaplan med så lång resväg. Det blir ju en hel dagsutflykt att åka till Umeå :)

• Micro

Drömmer om ett barn: även om jag inte vågar hoppas helt än så håller jag med dig mkt lugnare denna gång. Inte alls lika orolig för att jag har så lite symtom o när jag har känningar i magen. Mår i stort sett lika som sist. Inget illamående o känner inte mkt bara lite i magen ibland.

• BK1986

Sådärja! Nu är ett extra UL bokat på Norrlandskliniken på torsdag. Då är vi i 6+3. Känns mycket skönt då jag till och med drömde inatt att jag olovligen använde en UL-apparat som en läkare hade lämnat. Hade fullt sjå med att försöka göra bilden klarare samtidigt som jag höll ULgrejen mot magen. Förstod inte hur apparaten fungerade och fick ge upp. Man håller väl på bli galen helt enkelt. ;)

• Micro

Skönt att du får ett tidigt ul. Får göra som vi å ta d som en utflykt, kanske passa på att besöka Ikea. Vi sov över oxå, har 4 tim enkel väg men d var värt att åka. Ul för mig på onsdag på hemmaplan enligt önskemål fr kliniken. Efter d får jag planen för nedtrappning av alla mediciner. Sist slutade jag m sista medicinen ca v 12.

• BK1986

Micro: Så blir det nog. Vi har två timmar enkelväg så vi tänker kanske IKEA. :)

• Micro

Nytt ul idag, var eg idag som kliniken ville att vi gör första ul. Allt såg bra ut:)) är nu i v 7+2. Har fått charmar för nedtrappning av medicinen men vissa ska tas ända till v 16.

Lycka till imorgon BK!

• BK1986

God morgon! UL gick bra. En 5 mm lång klump med ett litet hjärta som blinkade. Läkaren sa 6+1 men jag tyckte att han mätte lite dåligt så jag tror att 6+3 stämmer. ;)