• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jennyz

Åh vad härligt BK1986!!! Någon dag mäter de lätt fel på, åh vad mysigt med lillpyret som växer på...

Micro: så härligt med lyckat VUL, njut nu av miraklet som växer på sig!!!

• Micro

De kan visst bara lite mindre när d är ivf/ÄD enl min dr. Jag var i 7+2 o hon mätte till 6+6. De var helt normalt, men man räknar ändå att man är så långt gången spm man är.

• Lillaninorr

Har en fundering kring förhållningsregler kring att bada. Nästan 4 v sen FET och använder fortfarande lutinus. Har för mig att "badförbudet" bara gällde i ca 2-3 v efter fet, pga ev infektionsrisk. Men nu borde det väl vara ok, så länge man inte ligger ivattnet en hel dag? Kanske lutinus sköljs ut?!

• BK1986

Lillainorr: Har själv inte provat göra FET så jag vet inte egentligen. Men jag tänker om det är 14 dagar det är 14 dagar man ska vänta efter ÄP så borde väl 14 dagar räcka alla gånger för FET?

• Micro

Förra grav fick jag info att vänta med bad till en vecka efter insättning. De andra gångerna inget om det alls. Funderar själv hur d är med träning. Är i v 7+6 o är sugen påtat börja träna lite styrka, känner att jag behöver d då jag inte träna upp d sedan förra grav bara annat. Vågar jag börja träna nu?

• BK1986

Micro: Det tror jag. Det ska ju vara bra att träna även under graviditeten. Men har man inte tränat innan tror jag att man ska ta det försiktigt.

• BK1986

Hej på er! Hur går det och hur mår ni?

Här har jag haft en blödning natten mot igår. Stor som en femkrona med färskt blod och efterföljande bruna flytningar. Igår fick jag inte komma in på koll då jag ringde kvinnokliniken. Idag hade jag dock fortfarande rosa flytningar och ont på vänstra sidan av magen så vi fick komma in.

På UL fick vi se en liten knodd med fina hjärtslag som såg ut att ha det hur bra som helst. <3 Den var 11,6 mm och prick rätt storlek (7+3). Oj vad vi grät. :)