• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Kvinna32

Man gör ett tidigt ultraljud runt vecka sju åtta för att kontrollera att det sitter som det ska... sen har jag alltid försökt få göra ett runt v tolv för min egen skull man blir helt nojig

• FrökenBlåklocka
    Kvinna32 skrev 2018-02-06 15:44:45 följande:

Man gör ett tidigt ultraljud runt vecka sju åtta för att kontrollera att det sitter som det ska... sen har jag alltid försökt få göra ett runt v tolv för min egen skull man blir helt nojig

Perfekt! Precis vad jag hoppades på. hade ändå tänkt gå privat runt vecka 7-8 så då löser det sig. Sen kommer jag nog oxå ta ett privat vid vecka 12 bara för att stilla oron. 
  • Pitebo

Hur går det för er allihopa?

Här börjar det närma sej, vecka 39 på lördag! Lite nervös börjar man ju vara..... Ihhhh!

• U Bet I Am

Plussade på alla hjärtans dag. 5 försöket!

Inga tvivel om plus. Min testdag är egentligen på söndag.

Vad händer nu? Vad gör man? Och hur räknar man ut vilken vecka man är i? Första blödningsdagen var 16 jan. Den 2a feb fick vi tillbaka en eskimå. <3

• Kokonattsu

Hur går dig FrökenBlåklocka?

U Bet I Am: Får gratulera :). Du får höra med kliniken hur de räknar. Ta en dag i sänder och njut.

• FrökenBlåklocka
    Kokonattsu skrev 2018-02-23 16:11:41 följande:

Hur går dig FrökenBlåklocka?

U Bet I Am: Får gratulera :). Du får höra med kliniken hur de räknar. Ta en dag i sänder och njut.

Jag räknar dagar till den 6 mars då jag har test dagen.

Hur går det för dig?
  • Kokonattsu
    FrökenBlåklocka skrev 2018-02-26 17:02:48 följande:

Jag räknar dagar till den 6 mars då jag har test dagen.

Hur går det för dig?

Ok, men det är inte så långt bort :). Har det gått bra med lutinus?

Ska göra äggplocket imorgon så jag är lite nervös både inför bedövningsnålen och om det blir ett bra resultat. De sa dock att det såg bra ut på andra ljudet. Trodde jag skulle få ut 8-12 ägg. Men det är bara att vänta och se.
  • FrökenBlåklocka
    Kokonattsu skrev 2018-02-26 19:04:49 följande:

Ok, men det är inte så långt bort :). Har det gått bra med lutinus?

Ska göra äggplocket imorgon så jag är lite nervös både inför bedövningsnålen och om det blir ett bra resultat. De sa dock att det såg bra ut på andra ljudet. Trodde jag skulle få ut 8-12 ägg. Men det är bara att vänta och se.

Jag var lika nervös för bedövningsnålen men kände den inte alls. Ondast gjorde nog just äggplock ett när de petade runt där inne och värst var nog när de bytte till vänster sida.

Lutinus flyter på bra. Försöker hålla mig till 8 timmar mellan doserna och tar minst två som jag efter insättning ligger ner en stund. Läkaren gav mig de tipset men barnmorskan sa inget om det. Tänkte att jag testar å gör som han säger, de kan ju inte skada.
  • Pitebo

Nu är hon här! Med buller och bång (ja mest jag som skrek, nej VRÅLADE) anlände hon i går natt!

Välskapt och med en god matchvikt. Lyckan är obeskrivlig.