• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Kv89

Hej, jag var aktiv i denna tråd i maj/juni då vi gjorde vår första ivf. Det långa protokollet, det misslyckades och jag har efter det inte känt mig på hugget att gå in här, nu 5 september gjorde vi ett FET i ostimulerad cykel. Och hör och häpna , jag tror jag är gravid! Haft känningar i magen på ett annat vis än tidigare, sen började känningar i brösten komma smygandes igår. Kunde inte hålla mig ifrån att testa i morse på ruvardag 5. Såå svagt men ändå tydligt att det finns ett svagt svagt rosa streck där. Så lycklig så jag grät när jag uppmärksammade det då jag borstade tänderna i morse, helt övertygad om att det skulle va neg.

Efter 2 års försök är det äntligen vår tur. Hoppas den håller i sig nu!

Bifogar bild på testet, visst inbillar jag mig inte bara?

• Pitebo
    Kv89 skrev 2017-09-10 11:29:41 följande:

Hej, jag var aktiv i denna tråd i maj/juni då vi gjorde vår första ivf. Det långa protokollet, det misslyckades och jag har efter det inte känt mig på hugget att gå in här, nu 5 september gjorde vi ett FET i ostimulerad cykel. Och hör och häpna , jag tror jag är gravid! Haft känningar i magen på ett annat vis än tidigare, sen började känningar i brösten komma smygandes igår. Kunde inte hålla mig ifrån att testa i morse på ruvardag 5. Såå svagt men ändå tydligt att det finns ett svagt svagt rosa streck där. Så lycklig så jag grät när jag uppmärksammade det då jag borstade tänderna i morse, helt övertygad om att det skulle va neg.

Vågar mej på ett grattis!!!
  • BK1986

Nog är där ett streck alltid! Grattis! <3
  • LottaU

Wow, grattis! 
    Håller tummarna för att den lill* bäddar in sig ordentligt och stannar nio månader! <3
  • Kv89

Tusen tack hörni, känns så overkligt, aldrig trodde väll jag att detta skulle hända oss.

Har fortsatt tagit gravtest och idag är det inget snack om saken att det är positivt... åh så himla lycklig MEN är livrädd varje gång jag går på toaletten att det ska vara blod i trosan, har alltid haft så kallade spottings 4-7 dagar innan mensen kommit. Idag är jag på bim-3 (bim på tors) inget blod och positivt gravtest. Men jag är såå rädd. Har ju läst såååå många inlägg att dom fått positivt men sen 1v efter börjat blöda och graviditeten avstannat. Hemska mardröm. Men jag måste försöka tänka bort det jag väntar ju ett barn nu inte ett missfall. Men det är svårt. Känns så overkligt då jag aldrig någonsin varit gravid, aldrig fått se det där extra strecket. Nu vet jag att det är möjligt. Hoppas hoppas att den håller i sig nu bara

• Pitebo
    BK1986 skrev 2017-09-27 21:31:50 följande:

Hej! Hur går det för alla? <3

Jo det gör bara bra. Det värsta illamåendet är nu borta, är i vecka 18 så det var på tiden! Går in i vecka 19 på lördag, jösses vad tiden springer iväg efter 12:e veckan!

RUL nästa torsdag. Ofattbart!
  • BK1986
    Pitebo skrev 2017-09-27 22:16:49 följande:

Jo det gör bara bra. Det värsta illamåendet är nu borta, är i vecka 18 så det var på tiden! Går in i vecka 19 på lördag, jösses vad tiden springer iväg efter 12:e veckan!

RUL nästa torsdag. Ofattbart!

Så spännande! :) RUL är så mysigt. Att få ligga och titta på storbildsskärm och göra UL på magen istället för den där jädra staven. Ska ni ta reda på kön? :)
  • Pitebo
    BK1986 skrev 2017-09-28 21:46:28 följande:

Så spännande! :) RUL är så mysigt. Att få ligga och titta på storbildsskärm och göra UL på magen istället för den där jädra staven. Ska ni ta reda på kön? :)

Ja vi tänkte det om det går. Kanske är det att fuska lite, men jag är en riktig planeringsmänniska. Haha!
  • Pitebo

Hej allihopa!

Nu har vi vart på RUL. Vi väntar en frisk liten flicka!

Hur går det för alla er andra?