• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • LottaU
    Pitebo skrev 2017-08-10 13:40:13 följande:

En liten eskimå (FET) som både sparkar och suger på tummen!

Jippie! Så underbart! Stort grattis! <3
  • Vårivfresa

Hej alla!

Här kommer en solskenshistoria! Efter flera års försök så kom äntligen våran dotter den 27/7 :) Vi gjorde vår ivf i Umeå med långa protokollet. Läkaren i Umeå var skeptisk då endast ett ägg blev befruktat och delat sig som de ville MEN det var ett riktigt guldägg! Ge aldrig upp hoppet, plötsligt händer det <3

• Norris
    Pitebo skrev 2017-08-10 13:40:13 följande:

En liten eskimå (FET) som både sparkar och suger på tummen!

Men å så härligt! Var det ni som var i väntrummet vid 10:30-tiden? ;)
  • BK1986

Hej allihopa! Vad roligt att se att flera av er plussat och att det går framåt. :)

Vi har kommit oss till vecka 38+4 och bebis kan komma precis när som helst. Känns helt overkligt att det snart är dags.

Hejar på er alla! Kram!

• BK1986

drömmer om ett barn: Guldklimpen är här! Han kom 01:30 natten mellan torsdag och fredag förra veckan. <3 51 cm och 3670 g kärlek. :)

Det lev en lite lång och tuff förlossning så jag är fortfarande inte riktigt på banan men det ska förhoppningsvis börja vända snart. :)

• drömmer om ett barn

BK1986: Så härligt att höra att han äntligen är här, stort grattis till er!! :) Hoppas att du repar dig snart och kan njuta fullt ut av den första tiden <3 Kram

• LottaU
    BK1986 skrev 2017-09-03 08:50:24 följande:

drömmer om ett barn: Guldklimpen är här! Han kom 01:30 natten mellan torsdag och fredag förra veckan. <3 51 cm och 3670 g kärlek. :)

Det lev en lite lång och tuff förlossning så jag är fortfarande inte riktigt på banan men det ska förhoppningsvis börja vända snart. :)

Åh, underbart att höra att han är här! <3 Grattis!

Hoppas du repar dig snart och kan njuta av det nya livet!
  • BK1986

Tack så mycket hörrni! <3 Det är verkligen en oändlig tacksamhet över att han ens finns till. Helt otroligt. :)