• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Kv89

Hej allihopa! Detta är så sjukt!

Var idag iväg på VUL, är i vecka 8+3. Har varit såååå sjukt orolig att det ska visa sig att fostret dött i magen. Sjukt nervös i morse, dock har jag ju haft så tydliga grav syntom. Illamående, kräkts 1-4 ggr per dag, trötthet, ömma brösten osv. Döm om vår förvåning när man hittar 2 (!!!) Tickande hjärtan i min mage.. jag är själv tvilling (tvåäggs) så tankarna har ju funnits där men läkarna på ivf kliniken sa att chansen till tvillingar gar är såååå himla liten. Man satte ju bara in ett embryo.. Båda två var lika stora och har varsin hinnsäck och varsin moderkaka. Kan det vara enäggstvillingar då? Eller har vi på nått konstigt sätt även lyckats bli spontant gravid samtidigt? Och att det isåfall rör sig om tvåäggstvillingar. Detta var alltså ett frysförsök i naturlig cykel. Vill inte minnas att vi hade oskyddat sex i samband med ägglossningen. Vi är chockade men såklart otroligt tacksamma och lyckliga

• Pitebo
    Kv89 skrev 2017-10-18 15:13:38 följande:

Hej allihopa! Detta är så sjukt!

Var idag iväg på VUL, är i vecka 8+3. Har varit såååå sjukt orolig att det ska visa sig att fostret dött i magen. Sjukt nervös i morse, dock har jag ju haft så tydliga grav syntom. Illamående, kräkts 1-4 ggr per dag, trötthet, ömma brösten osv. Döm om vår förvåning när man hittar 2 (!!!) Tickande hjärtan i min mage.. jag är själv tvilling (tvåäggs) så tankarna har ju funnits där men läkarna på ivf kliniken sa att chansen till tvillingar gar är såååå himla liten. Man satte ju bara in ett embryo.. Båda två var lika stora och har varsin hinnsäck och varsin moderkaka. Kan det vara enäggstvillingar då? Eller har vi på nått konstigt sätt även lyckats bli spontant gravid samtidigt? Och att det isåfall rör sig om tvåäggstvillingar. Detta var alltså ett frysförsök i naturlig cykel. Vill inte minnas att vi hade oskyddat sex i samband med ägglossningen. Vi är chockade men såklart otroligt tacksamma och lyckliga

Åh vad roligt! Chansen/risken för enäggstvillingar är vanligare med ett frysförvart embryo har jag läst någonstans.

Lycka till nu! <3
  • BK1986

Pitebo: Härligt! Grattis till ett lyckat RUL och den lilla tjejen. :)

Kv89: Men wow! Så roligt! Stort grattis till er. :) Tror som Pitebo att det mest troligt är enäggstvillingar. Häftigt. <3

• BK1986

Hej! Hur går det för er allihopa? <3

Här har lillkillen hunnit bli 12 veckor. Tiden går så fort och han lär sig nya saker varje dag. Finns inte ord för hur tacksam jag är för denna lilla krabat!

• Pitebo
    BK1986 skrev 2017-11-18 22:36:14 följande:

Här har lillkillen hunnit bli 12 veckor. Tiden går så fort och han lär sig nya saker varje dag. Finns inte ord för hur tacksam jag är för denna lilla krabat!

Jo det får bara bra. Här buffas och bökas det i magen mest hela tiden. Vecka 27 på lördag.
  • LottaU
    BK1986 skrev 2017-11-18 22:36:14 följande:

Åh, vad mysigt det låter! <3

Här känns det som att tiden springer fram. V36 redan, så glad för varje dag med magen. Men längtar mer och mer efter bebisen, så klart. :)
  • Kvinna32

Vårt andra ivf-mirakel kom till världen 12 oktober, en liten tjej. Nu är mitt liv komplett!!

• FrökenBlåklocka

Hej är ny på FL.

Skönt se en tråd med goda resultat från Umeå. Vi gjorde vårt första besök idag och slutet av januari börjar vi vår första försök.

Vill bara kolla med er hur de sa till er. Jag ska börja med gonal-f enligt mitt papper och sen lägga till orgalutran. Dock finns de två olika datum för orgalutran alltingen dag 4 eller dag 5... Hur gjorde ni? Ska dubbelkolla med dem närmare men tänkte se hur ni gjorde.

• Pitebo
    FrökenBlåklocka skrev 2017-11-29 19:56:59 följande:

Hej är ny på FL.

Skönt se en tråd med goda resultat från Umeå. Vi gjorde vårt första besök idag och slutet av januari börjar vi vår första försök.

Vill bara kolla med er hur de sa till er. Jag ska börja med gonal-f enligt mitt papper och sen lägga till orgalutran. Dock finns de två olika datum för orgalutran alltingen dag 4 eller dag 5... Hur gjorde ni? Ska dubbelkolla med dem närmare men tänkte se hur ni gjorde.

Hade bemfola så kan inte råda dej. Men någon annan kanske kan.

Lycka till nu, ni har en spännande och stundvis tuff tid framför er!