• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Pitebo
    LottaU skrev 2018-11-23 11:55:52 följande:

Idag bestämdes det att jag tar ovitrelle imorgon och äggplock på måndag! Känner viss oro då det inte ser så bra ut på ul, men hoppas att de får ut nåt ägg som tar sig hela vägen tillåterföring! Håll gärna tummarna. :)

Åh vad spännande! Berätta gärna hur det går för er!

Håller tummarna för er!!
  • Snöoväder

När läkaren har skickat iväg remissen, hur lång tid tar det innan man får en kallelse ungefär?

• LottaU
    Pitebo skrev 2018-11-24 10:51:59 följande:

Åh vad spännande! Berätta gärna hur det går för er!

Håller tummarna för er!!

Tack!!!
  • LottaU
    Snöoväder skrev 2018-11-25 08:34:31 följande:

När läkaren har skickat iväg remissen, hur lång tid tar det innan man får en kallelse ungefär?

?Vår remiss skickades i början på februari, jag var i kontakt med kliniken direkt de bekräftat att de fått remissen och bad att få skrivas upp på listan för snabba tider efter återbud.

Sen ringde de i början på mars för att de hade en tid två dagar senare - som vi så klart tog. ?Vi bor i Umeå och kan komma med ganska kort varsel - kan ni också det så tipsar jag er om att skrivas upp på listan! :)
  • Snöoväder
    LottaU skrev 2018-11-25 09:19:46 följande:

?Vår remiss skickades i början på februari, jag var i kontakt med kliniken direkt de bekräftat att de fått remissen och bad att få skrivas upp på listan för snabba tider efter återbud.

Sen ringde de i början på mars för att de hade en tid två dagar senare - som vi så klart tog. ?Vi bor i Umeå och kan komma med ganska kort varsel - kan ni också det så tipsar jag er om att skrivas upp på listan! :)

Tack! Så man får kontakt med de på telefon, de skickar inte ut brev?

Ska ringa direkt imorgon, än om jag vet att vi kommer få vänta tills nästa år..
  • LottaU
    Snöoväder skrev 2018-11-25 10:01:34 följande:

Tack! Så man får kontakt med de på telefon, de skickar inte ut brev?

Ska ringa direkt imorgon, än om jag vet att vi kommer få vänta tills nästa år..

En får ett brev med bekräftelse på att de fått remissen. Då ringde jag upp dem och sa att vi vill stå på listan för de som kan komma med kort varsel (vid avbokningar tex). Iom att den tid de kunde erbjuda bara var 2 dagar bort ringde de, annars hade de nog skickat brev gissar jag. :)

Om du ringer kan de säkert uppskatta hur lång väntetiden är. Hoppas ni får tid snart!
  • Snöoväder
    LottaU skrev 2018-11-25 10:24:11 följande:

En får ett brev med bekräftelse på att de fått remissen. Då ringde jag upp dem och sa att vi vill stå på listan för de som kan komma med kort varsel (vid avbokningar tex). Iom att den tid de kunde erbjuda bara var 2 dagar bort ringde de, annars hade de nog skickat brev gissar jag. :)

Om du ringer kan de säkert uppskatta hur lång väntetiden är. Hoppas ni får tid snart!

Hur lång tid tog de ungefär innan man får det brevet? De sa att det inte var någon kö tid alls nu, så då förväntar man sig ju snabbt svar!
  • LottaU

Äggplock idag, och de fick ut fyra stycken! Hoppades på ett eller max två, så det känns som en riktig jackpot iom att vi höll på att avbryta i fredags. :)
    Hoppas allt vad jag orkar att det går bra med befruktningen och att vi får tillbaka någonting på onsdag eller torsdag! Kliniken skall ringa imorgon och meddela.. 

• LottaU
    Snöoväder skrev 2018-11-25 10:46:20 följande:
    Hur lång tid tog de ungefär innan man får det brevet? De sa att det inte var någon kö tid alls nu, så då förväntar man sig ju snabbt svar!
    Minns inte säkert, men kanske 1-2 v efter att remissen skickats.
    Ingen kötid låter ju lovande! Vi betalar för oss nu, men då jag ringde för ca en månad sedan och sa att vi ville köra så fick vi tid veckan därpå. Vet inte om de har olika köer för landsting och privat, men så stor skillnad kan det inte vara. Hoppas ni får tid snart!
  • Snöoväder
    LottaU skrev 2018-11-26 21:22:43 följande:

Minns inte säkert, men kanske 1-2 v efter att remissen skickats.

Ingen kötid låter ju lovande! Vi betalar för oss nu, men då jag ringde för ca en månad sedan och sa att vi ville köra så fick vi tid veckan därpå. Vet inte om de har olika köer för landsting och privat, men så stor skillnad kan det inte vara. Hoppas ni får tid snart!

Vad skönt för er, hoppas allt kommer gå vägen nu!

Än om allt är med skräck blandad förtjusning så vill man ju köra igång allt!