• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • FrökenBlåklocka
    Pitebo skrev 2018-03-08 05:03:00 följande:

Nu är hon här! Med buller och bång (ja mest jag som skrek, nej VRÅLADE) anlände hon i går natt!

Välskapt och med en god matchvikt. Lyckan är obeskrivlig.

Åh grattis!! Gud så kul höra!
  • Pitebo
    FrökenBlåklocka skrev 2018-03-08 13:04:02 följande:

Åh grattis!! Gud så kul höra!

Tack! Det sjuka nu är att när jag tänker efter hur vi slet med missfall efter missfall, innan det vart IVF och det fungerade direkt, är att det är så självklart. Ja allt är så självklart nu, alla missfall. Allt blod och smärta i kropp och hjärta. Så självklart för att det var just hon som skulle komma till oss. Hade dessa missfall blivit till bebisar hade JUST HON kanske aldrig blivit till. Så självklart, som sagt. <3
  • LottaU
    Pitebo skrev 2018-03-08 05:03:00 följande:

Nu är hon här! Med buller och bång (ja mest jag som skrek, nej VRÅLADE) anlände hon i går natt!

Välskapt och med en god matchvikt. Lyckan är obeskrivlig.

Underbart att höra! Tusen grattis och så himla bra jobbat!!! Hoppas ni båda mår bra!
  • LottaU

Är det nån här som gör ivf nu?

Vi skall köra igång syskonförsök med sprutstart då mensen kommer om en vecka eller 2.

Vore kul att höra hur det är med andra som också är igång ungefär samtidigt!

• Pitebo
    LottaU skrev 2018-11-05 16:08:39 följande:

Är det nån här som gör ivf nu?

Vi skall köra igång syskonförsök med sprutstart då mensen kommer om en vecka eller 2.

Vore kul att höra hur det är med andra som också är igång ungefär samtidigt!

Åh vad roligt! Avundas er, "längtar" med skräckblandad förtjusning tills tiden är inne för oss igen.

Vår dotter blir ett till våren så då tänkte vi tina upp en till liten eskimå. Vi har nio blastisar i frysen så hoppas att vi inte behöver göra ett helt protokoll någonsin igen. Köra ni hela baletten, eller har ni ngt embryo att tina?
  • LottaU
    Pitebo skrev 2018-11-06 13:20:29 följande:

Åh vad roligt! Avundas er, "längtar" med skräckblandad förtjusning tills tiden är inne för oss igen.

Vår dotter blir ett till våren så då tänkte vi tina upp en till liten eskimå. Vi har nio blastisar i frysen så hoppas att vi inte behöver göra ett helt protokoll någonsin igen. Köra ni hela baletten, eller har ni ngt embryo att tina?

Jo, det känns verkligen läskigt men jag är himla peppad! Oliver blir 1 i december, kan såklart inte låta bli att drömma om att ha sett ett plus tills dess. :)

Vi har inget i frysen, så blir att köra hela karusellen igen! Kör korta protokollet som sist, men med gonal-f plus menopur den här gången (bara menopur sist). Hoppas på fler ägg och kanske att någon klarar sig till frysen så att vi har fler än en chans då det kostar så himla mycket med allt.

Så himla bra med nio blastisar i frysen! Vilken häftig tanke om det blir ett syskon av dem att båda gjordes samtidigt men att den ena varit nedfrusen något år. :)
  • Pitebo
    LottaU skrev 2018-11-06 13:42:34 följande:

Jo, det känns verkligen läskigt men jag är himla peppad! Oliver blir 1 i december, kan såklart inte låta bli att drömma om att ha sett ett plus tills dess. :)

Vi har inget i frysen, så blir att köra hela karusellen igen! Kör korta protokollet som sist, men med gonal-f plus menopur den här gången (bara menopur sist). Hoppas på fler ägg och kanske att någon klarar sig till frysen så att vi har fler än en chans då det kostar så himla mycket med allt.

Så himla bra med nio blastisar i frysen! Vilken häftig tanke om det blir ett syskon av dem att båda gjordes samtidigt men att den ena varit nedfrusen något år. :)

Hej igen! Ja tanken har slagit oss med, att med nio blastisar (dom var ju tio från början med vår dotter) skulle indirekt alla våra barn kunna komma från samma omgång. Vi hade en sjuj*vla tur att få ut 24 ägg varav 18 blev befruktade och tio av dom frös dom ner som 5-dagars. Och sen tog det på första insättningen, vi fick ju vänta i två cykler då jag vart överstimulerad.

Ja det är ju jättedyrt nu när man inte får det landstingsfinasierat. För varje insättning, även om man har i frysen går väl på mellan 11-15 tusen.

Hur gick det för er förra gången, alltså innan er son vart till?
  • Pitebo
    FrökenBlåklocka skrev 2018-11-06 17:38:23 följande:

Vi gör oxå ivf just nu hade insättning förra veckan onsdag och har testdag den 19 nov.

Hej igen!

Hur har det gått för er sedan sist, var ju ett tag sedan vi pratade? Minns att ni var i startgroparna då jag väntade dottern. ????

Ska hålla tummarna för er!

PS. Har du tjuvtestat ngt? DS
  • LottaU
    FrökenBlåklocka skrev 2018-11-06 17:38:23 följande:

Vi gör oxå ivf just nu hade insättning förra veckan onsdag och har testdag den 19 nov.

Spännande! Håller tummarna för att ni får se ett fint plus! Hur mår du?