• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • FrökenBlåklocka
    Pitebo skrev 2017-11-29 22:11:37 följande:

Hade bemfola så kan inte råda dej. Men någon annan kanske kan.

Lycka till nu, ni har en spännande och stundvis tuff tid framför er!

Tack. Ska slänga iväg ett mail till kliniken å kolla. Vill inte ta upp telefon tid när det inte är en knut fråga för mig.

Ser fram emot det med skräckblandad förtjusning.

Ställer In mig på det värsta så går det som det går vi kan inte göra så mycket mer. Men är redo för tätar och förhoppningsvis glädje.
  • barnlangtanivf

Hej! Jag och en vän har startat en podd - Ruvarpodden - om barnlöshet, barnlängtan och IVF där vi pratar fritt om våra känslor kring IVF och barnlöshet och vår resa mot barn - podden finns på Itunes, soundcloud, och Acast. Nytt avsnitt kommer varje torsdag! vore superkul om ni ville lyssna.kram

• Tottiis
    Kokonattsu skrev 2017-11-28 15:40:47 följande:

Grattis till er alla :D. Ingen som ska börja nästa år med IVF försök?

Hej! Är ny här på tråden och jag och min sambo var på vårt första besök i Umeå i november och vi fick veta att vi ska köra långa protokollet så för ca två veckor sen började jag med nässprayen synarel och 8jan ska jag på vul. Förhoppningsvis har nerregleringen gått bra då och jag får börja med sprutorna ?? Får ni börja i januari också? ????
  • LottaU
    Kvinna32 skrev 2017-11-26 21:32:04 följande:

Vårt andra ivf-mirakel kom till världen 12 oktober, en liten tjej. Nu är mitt liv komplett!!

Åh, vad underbart! Stort, stort grattis!

Får jag fråga; hur länge väntade ni efter ni fått första barnet innan ni försökte med andra bebisen?
  • LottaU
    Tottiis skrev 2017-12-23 21:28:17 följande:

Hej! Är ny här på tråden och jag och min sambo var på vårt första besök i Umeå i november och vi fick veta att vi ska köra långa protokollet så för ca två veckor sen började jag med nässprayen synarel och 8jan ska jag på vul. Förhoppningsvis har nerregleringen gått bra då och jag får börja med sprutorna ?? Får ni börja i januari också? ????

Lycka till! Håller tummarna för att nedregleringen funkar och ni kan börja med sprutorna!
  • Kokonattsu
    Tottiis skrev 2017-12-23 21:28:17 följande:

Vi börjar i mitten av januari. Vi kör korta protokollet.
  • FrökenBlåklocka

Nu är de förhoppningsvis bara några veckor kvar innan det är dags för sprutor för oss.

Det som lite irriterar just nu är att jag hade planerat en drömresa i mars/april men nu startar ju ivf karusell istället.

Just min tur att allt sammanfaller.

• Kokonattsu
    FrökenBlåklocka skrev 2018-01-02 17:27:13 följande:

Nu är de förhoppningsvis bara några veckor kvar innan det är dags för sprutor för oss.

Det som lite irriterar just nu är att jag hade planerat en drömresa i mars/april men nu startar ju ivf karusell istället.

Just min tur att allt sammanfaller.

Ja det blir ju lite planering med ivf.
  • Kvinna32

LottaU; vi väntade 3 år mest för att vi inte ville ha dom för tätt men inget hade hindrat oss från att börja så snart jag slutade amma. Vi hade frysta blastocyster så det krävdes inte lika mycket planering den här gången. Vi lyckades på första insättningen nu mot för fem insättningar förra gången. Förra tog 4,5 år medan denna tog så fort vi fick till en cykel som funkade att sätta in i. 4 månader tog det.

Till alla som kämpar ge inte upp när ni misslyckas utan se det som en del av vägen för att få era efterlängtade barn. Stor del av dom som försöker lyckas till slut..