• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • LottaU

Noll befruktade. Hur himla överjävlig är världen? Jag vill gömma mig bakom en sten! Känns som att vi inte ens fick försöka. :(

• SevenSeas

Hej hej! Ny medlem på FamiljeLiv, har inte läst hela tråden .(sorry). Jag (33) och min sambo (36) har försökt bli gravida i 4 år. Vi gjorde en fertilitetsutredning och fick remiss till IVF-kliniken i Umeå (nu mera Livio Fertilitetscemtrum). Första försöket fick de ut tre ägg, inget blev befruktat. Andra försöket samma sak - tre ägg, men ingen befruktning då heller. De två första äggplocken gjorde fruktansvärt ont, jag grät som aldrig förr. Efter dessa två försök blev både jag och min sambo så djupt besvikna, sorgsna, nedstämda och psykiskt nedbrutna att vi inte orkade fortsätta. Vi tog därför en välbehövlig paus.

Efter närmare ett års "uppehåll" bestämde vi oss för att göra vårt tredje och sista landstingsbetalda försök. Denna gången gjorde det inte alls ont vid äggplocket och det hela resulterade i fyra ägg varav ett blev befruktat. Hade ÄP onsdagen 21/11 och fick tillbaka ett fyr-celligt embryo fredagen 23/11. Testdag 12/12. Nu håller vi tummar och tår så hårt vi kan och jag hoppas innerligt att både vi och ni ska lyckas bli gravida och att hen bestämmer sig för att stanna kvar där inne.

• Pitebo
    LottaU skrev 2018-11-27 15:04:16 följande:

Noll befruktade. Hur himla överjävlig är världen? Jag vill gömma mig bakom en sten! Känns som att vi inte ens fick försöka. :(

Men nej!!! Åh, fy. Stackare... Hoppas att tiden hjälpt lite och att det ändå känns liiiiite bättre nu.....
  • Pitebo
    SevenSeas skrev 2018-12-01 13:51:39 följande:

Hej hej! Ny medlem på FamiljeLiv, har inte läst hela tråden .(sorry). Jag (33) och min sambo (36) har försökt bli gravida i 4 år. Vi gjorde en fertilitetsutredning och fick remiss till IVF-kliniken i Umeå (nu mera Livio Fertilitetscemtrum). Första försöket fick de ut tre ägg, inget blev befruktat. Andra försöket samma sak - tre ägg, men ingen befruktning då heller. De två första äggplocken gjorde fruktansvärt ont, jag grät som aldrig förr. Efter dessa två försök blev både jag och min sambo så djupt besvikna, sorgsna, nedstämda och psykiskt nedbrutna att vi inte orkade fortsätta. Vi tog därför en välbehövlig paus.

Efter närmare ett års "uppehåll" bestämde vi oss för att göra vårt tredje och sista landstingsbetalda försök. Denna gången gjorde det inte alls ont vid äggplocket och det hela resulterade i fyra ägg varav ett blev befruktat. Hade ÄP onsdagen 21/11 och fick tillbaka ett fyr-celligt embryo fredagen 23/11. Testdag 12/12. Nu håller vi tummar och tår så hårt vi kan och jag hoppas innerligt att både vi och ni ska lyckas bli gravida och att hen bestämmer sig för att stanna kvar där inne.

Hej! Vad roligt att du hittat hit. :)

Hoppas ni får se de där magiska strecken nu. Vilken julklapp det skulle vara!!?
  • SevenSeas
    Pitebo skrev 2018-12-02 15:08:33 följande:

Tack så hjärtligt mycket :) Vi håller både tummar och tår så hårt vi kan. Känner dock en viss tveksamhet, det liksom hugger i magen lite nu och då. Gör riktigt ont :( Tror jag ska ringa kliniken imorgon och fråga om detta är "som det ska"!? Hur går det för Er?
  • SevenSeas

Tack så hjärtligt mycket :) Vi håller både tummar och tår så hårt vi kan. Känner dock en viss tveksamhet, det liksom hugger i magen lite nu och då. Gör riktigt ont :( Tror jag ska ringa kliniken imorgon och fråga om detta är "som det ska"!? Hur går det för Er?
  • SevenSeas

• SevenSeas

• SevenSeas

• Pitebo
    SevenSeas skrev 2018-12-02 21:53:43 följande:

Ja, alltså just nu njuter vi bara av vår dotter.

Hon kom till på första försöket, men vi har 9 blastocyster (fem dagars embryon) i frysen. Vi hade en enorm tur och fick ut 24 ägg varav 10 av dom vart blastisar. Så till våren/sommaren blir det nog ett syskonförsök.