Tips om dhea
Hej
Jag har svårt att bli gravid och problemet är troligtvis dålig äggkvalitet pga ålder ( 43 ). Jag har troligtvis fungerande ägglossning men blir inte gravid och mannen är inte problemet... Jag planerar inte IVF i detta läge utan tänker försöka på egen hand. Jag har läst att dhea skulle kunna förbättra äggkvalitet och bestämt mig för att det är värt ett försök. Har beställt 7 keto dhea men det används mest av det som tränar hårt och det finns i stort sett ingen info på svenska som rör fertilitet. Däremot finns det internationella fertilitetsstudier som visar på mycket positiva effekter men det verkar vara i ett tidigt skede så det kommer nog dröja innan man får se behandling med dhea i sverige. Nu söker jag erfarenheter från er som använt dhea i syfte att bli gravid.
Finns det någon som kan bidra med lite tips och berätta hur det har funkat för er?
Hur har ni doserat, när på dagen osv?
Dhea ska ju ha positiv inverkan även på embyoutveckling och vi som är över 40 har ju troligtvis mycket låga värden (dhea sjunker i kroppen från 20 års ålder) Har ni slutat med dhea vid graviditet?
Tacksam för alla tips!
. Att vara med om ett mirakel som såklart är helt fantastiskt, men samtidigt så rädd att mista detta mirakel och kanske aldrig mer lyckas igen......Jag har väldigt svårt att hålla mig flytande just nu. En dag i taget är knappt vad jag orkar med och jag vet inte hur jag ska vända det hela så jag mår lite bättre. I bland tänker jag att jag måste vila från datorn och FL en längre tid för jag dras liksom till att söka på graviditet och dess olyckor, som om jag vill ha bekräftat att det är inte ok att blöda osv osv.....

Helt otroligt. Strecket var dock svagt, och även i morse när jag testade med morgonurin, så jag är tyvärr orolig att det inte är tillräckligt starkt och att det är risk för missfall. Har läst en studie om att om testet är svag 16 dagar efter äl, så är det mycket sor risk för mf, det är då förmodligen ågot som inte står rätt till om inte tillräckligt mkt hormoner utsöndrats. I morgon är det dag 16 (el ev 15, beroende på hur man räknar från äl) så jag ska testa med clearblue igen och hoppas på tjockare streck då. Kan inte glädja mig om det inte blir tjockare. Är också orolig för jag har blivit jättesjuk, fick åka till akuten med kramp i bröstet svårt att andas mm, det var lunginflammation och lungsäcksinflammation, hade 40 gradet feber och det är ju inte bra med så förhöjd temp tidigt i en graviditet. Men jag försöker hålla mig lite försiktigt positiv till plusset!