• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Läst era svar. Och jag vill ju oxå mer än gärna ha barn.
    Men blir så trött på situationen.
    Och ärligt talat så tror jag att om mensen kommer så kan jag nog ändå inte låta bli och gå till apoteket o hämta ut mer pergotime.

Allt är så upp o ner. Känslor som säger emot varandra! Skulle kunna döö för att få bli gravid och att det går hela vägen. Men samtidigt är det så sjukt jobbigt psykiskt när det inte fungerar...
    Ska ju säga såhär att jag kanske inte ska gnälla för första lyckade kuren blev jag ju gravid och sen var ju sambon sjuk vid nästa pergotime-tillfälle...efter det så har det ju krånglat. Såå på en ärlig chans funkade det faktiskt.
    Vi får väl se hur det går denna gång. Köpte test förut som jag ska ta imorgon.

• Pepsi

Jaha, inget plus idag.
    Får väl se om det är för tidigt att testa eller om mensen är på G. Har ju haft mensvärk i en vecka idag. Men brösten är inte lika ömma.
    Aja.. Vi får se vad som händer.

• Pepsi

Tack hörreni!
    Jag önskar så gärna att det hade hjälpt med alla lyckönskningar!
    Då hade jag varit gravid 30 gånger om ;)
    Men det känns fint och veta att ni håller tummarna!

Kram till er alla!

• Pepsi

Fick min mens i natt..Så ingen bebis denna gång heller.
    Känns tungt nu...

• Pepsi

Tack ni alla!
    Har iallafall bestämt o fortsätta köra på med pergotime.
    En del av mig vill lägga det på isen...men en ännu större del av mig vill ha barn..Så det är den sidan som får styra.
    Börjar med pergotime på söndag.
    Förhoppningsvis så får växer ägget till sig lika snabbt denna gång!

• Pepsi
    elyse skrev 2013-03-01 05:24:45 följande:
    Jag har funderat kring en sak: Om ni skulle få till det, bli gravida och få ett barn, hur tänker ni då kring syskon? Vid det här laget är jag glad om jag ens får ett barn - alla tankar om 3-4 stycken (som jag hade för något år sedan) är som bortblåsta. Eller fungerar man som så att man tar en sak i taget, att jag bara tror att jag lagt alla tankar om fler barn på hyllan? 
    Jag vill oxå ha flera barn.
    Men just nu så måste man ju koncentrera sig på att få till det, så man får sitt första ;)
    Jag vill och tror att när vi fått vårt första barn på ett eller annat sätt så kommer vi vilja ha ett syskon till det barnet.
    Som sagt, vi börjar med nr 1 :P Och det verkar ju ta tid :P
  • Pepsi

Kanske ska uppdatera lite här...Var ju ett tag sedan.
    Ska jag vara ärlig så har jag inte haft någon lust o skriva...Har ändå inte varit på något bra humör, då det hänt lite saker i mitt liv som jag inte mått bra över.

Blev ju ingen bebis med pergotimen och pregnyl-injektionen. Fick mens efter 2 veckor.
    Tog en till pergotimekur som jag och läkaren kommit överens om.
    Är på cykeldag 20 och inget utslag på ägglossningstesten än. Förra gången hade jag en äggblåsa på 20 mm redan på dag 13 så denna gång känns det rätt så kört med att lyckas med en ägglossning.

Ringde till min gyn idag, för att hade det inte blivit någon bebis denna gång, ska jag och min sambo få pröva insemination.
    Men som vanligt är det ju inte bara o köra igång...eller att läkaren kan skicka remiss, då insemination måste göras i grannstaden. Nej, först måste jag och min sambo ta ett varsitt blodprov för att visa att vi inte har Hepatit C eller HIV. Men det känns ju som om de kanske skulle kollat det redan när man börja utredningen...När de ändå tar en massa andra prover?!?
    Aja..Sköterskan jag pratade med la en lapp till min läkare och sen ringer de upp...
    Så ligger det till här...   

• Pepsi
    Aj88 skrev 2013-03-19 12:24:30 följande:
    Pepsi: Du är stark! Kämpa på!
    Det är många som är i Samma sits eller som har varit där.
    Snart är det DIN tur att lyckas. Tänk på att du fått ett plus en gång vilket betyder att det faktiskt går!
    Angående blod prov så kan man ju tycka att dom kunde tagit alla prover samtidigt. Vi fick ta blodprov inför ivf och sen igen när vi blev spontant gravida.
    Tack för värmande ord! Jag hoppas verkligen det, men det känns så himla långt bort.
    Men förhoppningsvis så behöver vi inte vänta så jätte länge.

Okej...Ja min sambo är ledig idag så vi tänkte åka o ta blodprovet idag, men då fanns det ingen beställning på det. Så det gick ju inte. Tänkte att det skulle gå lite smidigt för en gångs skull :P

• Pepsi

Jaha, då har man fått leka läkare igen!
    Sååå tröttsamt...Frågade ju om äggledarspolning igår...och idag får jag svaret
    "Vilken tur att du sa det där med äggledarspolning, för det är ju något vi ska göra på dig"

Det är bara ett år sen jag började där?!? Men tydligen har det glömts bort för att jag gick till en läkare först och inte till en barnmorska. Men kollar man inte som läkare att alla undersökningar o sånt är gjort när inte medicinen hjälper eller man får den önskade effekten...?

Har iallafall tid för spolning den 3/4 så det är ju faktiskt inte jätte långt kvar...Något positivt!

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)