• saaaaaaaaaaara

hur mycket pengar får ni i månaden?

jag undrar för jag vet de som får hela sitt barnbidrag och om man jämför så får jag jätte lite och tycker jag borde få mer efter som de får barnbidrag och specialbidrag och tjänar pengar.. inte frågat om jag kan få mer för om jag frågar om jag får låna pengar så säger de att jag ska spara men tar flera månader och då finns de som jag vill köpa inte kvar.... rösta vad ni får eller vad ni fick eller vad era barn får eller skulle fått om de var 15 år!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden hur mycket pengar får ni i månaden?
  • tjej87
    saaaaaaaaaaara skrev 2012-05-06 01:20:03 följande:
    jag är inte SÄKER men ska försöka och ska ha mindre betalt en de andra hunddagisen och göra olika saker med hundarna varje dag... inte bara gå promenader som de flesta andra hunddagis!
    Har du någon hundutbildning, vet du t.ex hur du ska få hundarna att lyda dig? Jag hade inte lämnat min hund till en 15-åring utan många års hundererfarenhet och hundförarutbildning i bagaget.
  • ElectroDiva
    tjej87 skrev 2012-05-06 01:49:34 följande:
    Har du någon hundutbildning, vet du t.ex hur du ska få hundarna att lyda dig? Jag hade inte lämnat min hund till en 15-åring utan många års hundererfarenhet och hundförarutbildning i bagaget.
  • ElectroDiva

du måste enligt lagen ha hunddagisutbildning

• Mornie Alantie
    saaaaaaaaaaara skrev 2012-05-06 01:14:13 följande:
    allt som du skrev använder inte bara jag så blir nästan inget extra och 50 kr räcker bara till att köpa mackor på rasten 3 gånger i månaden, bättre en INGET men endå inte mycket om man jämför med vad de andra får...
    Även om resten av familjen också använder tvål och schampo och äter mat så går det ju åt mer i och med att du också gör av med en del, alltså går det också åt mer pengar. 1000 kr/månad i mat är väldigt lite, det vet alla studenter som varit tvugna att överleva på några tusen i månaden. Jag förstår att du tycker det låter mycket med 1000 kr, det tyckte jag också i din ålder, men det är nästan ingenting när man talar om vad det kostar att få ett hushåll att gå runt. Kanske har dina vårdnadshavare en större bostad än de annars skulle haft för att du ska få ett eget rum, bara det kan utan problem kosta 1000 kr i månaden. Jag tror du kan fråga vem som helst som har barn, alla kommer vara eniga om att barn kostar mer än vad man får i barnbidrag.
    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • 070104
    Mornie Alantie skrev 2012-05-06 07:25:44 följande:
    Även om resten av familjen också använder tvål och schampo och äter mat så går det ju åt mer i och med att du också gör av med en del, alltså går det också åt mer pengar. 1000 kr/månad i mat är väldigt lite, det vet alla studenter som varit tvugna att överleva på några tusen i månaden. Jag förstår att du tycker det låter mycket med 1000 kr, det tyckte jag också i din ålder, men det är nästan ingenting när man talar om vad det kostar att få ett hushåll att gå runt. Kanske har dina vårdnadshavare en större bostad än de annars skulle haft för att du ska få ett eget rum, bara det kan utan problem kosta 1000 kr i månaden. Jag tror du kan fråga vem som helst som har barn, alla kommer vara eniga om att barn kostar mer än vad man får i barnbidrag.
    Absolut! En inneboende (barn, tonåring, vuxen) kostar långt över 1000 kr/månad. Det räcker inte ens till mat. Och om barnet inte fanns skulle familjen säkert bo i en lägenhet/hus med ett rum mindre. Och även där skulle det blir några tusen kronor billigare. 

Sen tror jag inte att hela familjen använder samma schampoflaska. 
  • 070104

Vi försöker inte vara elaka, vi vill bara hjälpa dig att förstå varför du inte får hela barnbidraget och varför du inte kan starta eget företag. För att ha ett eget företag så måste man ha koll på kostnader och ekonomi. Och eftersom du tror att 1000kr/månad räcker för att försörja ett barn så kommer företaget gå åt skogen.. Så länge du inte svartjobbar dvs, men då kan någon anmäla dig och du åker dit på böter. 

Du säger att man tjänar 1000kr på en hund.. Ja, visst. Men skatten ligger på 30% alltså får du bara 600. Fast det visste du väl redan...  

• saaaaaaaaaaara
    tjej87 skrev 2012-05-06 01:49:34 följande:
    jag vet hur jag ska ta hand om hundarna och du behöver inte lämna din hund på mitt dagis så du behöver inte oroa dig för jag kommer inte tvinga NÅN och ålder spelar ingen roll hur bra man tar hand om djur, jag vet många äldre som är DÅLIGA hundägare!
    070104 skrev 2012-05-06 10:21:38 följande:
    Absolut! En inneboende (barn, tonåring, vuxen) kostar långt över 1000 kr/månad. Det räcker inte ens till mat. Och om barnet inte fanns skulle familjen säkert bo i en lägenhet/hus med ett rum mindre. Och även där skulle det blir några tusen kronor billigare. 

Sen tror jag inte att hela familjen använder samma schampoflaska. 
    JAG VET men jag fattar inte varför jag ska betala allas när jag har minst pengar, för om jag tex hade en egen shampo skulle den räcka flera månader  till skillnad från när alla använder och är samma med allt och jag är säker på att jag inte kostar 1000 kr i månaden!
  • tjej87
    saaaaaaaaaaara skrev 2012-05-06 23:39:08 följande:
    jag vet hur jag ska ta hand om hundarna och du behöver inte lämna din hund på mitt dagis så du behöver inte oroa dig för jag kommer inte tvinga NÅN och ålder spelar ingen roll hur bra man tar hand om djur, jag vet många äldre som är DÅLIGA hundägare!

JAG VET men jag fattar inte varför jag ska betala allas när jag har minst pengar, för om jag tex hade en egen shampo skulle den räcka flera månader  till skillnad från när alla använder och är samma med allt och jag är säker på att jag inte kostar 1000 kr i månaden!
    Jag sa det mer för din egen skull så att du inte bara målar upp en drömbild utan tänker mer realistiskt men om du vill vara arg på mig så var du det... Folk ställer bra mkt högre krav på en person som har ett hunddagis jämfört med en vanlig privatperson som är hundägare. När man är 15 har man oftast inte så stor erfarenhet av "problemhundar" och det tror jag att man behöver ha för att kunna driva ett bra dagis. De flesta som är beredda att betala för att ha hundarna på dagis kräver nog att personen som tar hand om hunden är välutbildad, har goda omdömen från tidigare kunder osv.

Jag har också bra hand med djur men skulle aldrig ta på mig ansvaret för så många hundar samtidigt eftersom jag inte har någon hundutbildning. En egen hund skulle jag absolut klara av och ta hand om bra men jag har inte kunskapen att hantera 10-20 hundar med olika personligheter och problem helt själv. Det är väldigt stor skillnad på att ha en egen hund eller passa någon väns hund och att faktiskt ha ansvar för ett helt dagis med hundar.
  • iceflower

Du använder mer än 1000 kr i månaden, äter du?. Du äter för ungefär 1500-2000 kr i månaden, köper du kläder?. Det går kanske 500 kr. Du duschar, det går också åt pengar och elen, du sitter ju vid datorn nu?. Hobbies kostar pengar. Allt kostar pengar. Dina föräldrar måste betala ungefär 4000 kr för dig varje månad. Om du visar att du är självständig och kan ta hand om dina pengar och inte direkt slösar pengarna på smink, godis. Kanske du får pengar av din mamma och pappa. Det är bara inte säkert.

Känner mig som en smart 16:åring.

lattsomenplatt.blogg.se Läs matbloggen!
Svar på tråden hur mycket pengar får ni i månaden?