• sui

Sydkorea

Hej!

Jag undrar om det finns fler här som väntar BB från Sydkorea? Vore kul att följas åt!
    Vi har haft vår ansökan där i lite över månad, och räknar med att få vänta länge till...

• Svar på tråden Sydkorea
  • SK2012

Drömmar. Är det någon fler än jag som har konstiga drömmar om adoptionsresan? Jag har drömt att vi får typ en 10-åring som kan prata flytande koreanska och jag har drömt att fostermamman vägrar lämna ifrån sig barnet.

Drömde även konstiga saker när jag var gravid. Dom graviditeterna slutade dock med mf. Den här gången behöver jag inte vara rädd för det :).

• Fru xx

Kul att det kommit ett barnbesked! Glad Då får man lite hopp om att det kanske börjar rulla på och att det kommer flera... Känns lite "snålt" med bara ett barnbesked efter ett så långt uppehåll. Hoppas hoppas det kommer flera precis som med resebeskeden.

AC hade ju en informationsträff i fredags, någon som var där eller vet vad som sades? Någon ny info?

• Kurreburre

Idag har vi äääntligen skickat iväg vår papper till AC! Det tog 2 1/2 månad pga vikaren på soc som krånglade till allt. Känns lite surt då vi har missat all den här tiden som kötid i Sydkorea. Men, men det e inget vi kan göra något åt, nu känns det iaf skönt att det är klart. Och om jag har förstått det rätt så är det ingen "kronologisk" kö i landet, eller?

• SK2012

Nu är det snart två veckor sen det kom nåt besked från SWS. Trodde det skulle komma fler bb än ett (1) i november. Nån annan som fått nån info från AC?

Kurreburre, tror att barn och förälder matchas, men att det finns nån slags turordning eftersom vår handläggare berättade hur många som skickat in papper före oss. Då borde det väl ha betydelse. Sen tror jag familjer som sagt ja till sk SN-barn går före.

• Fru xx

Igår kom ett nytt barnbesked! Denna gången var det inte SN, familjen hade sänt ansökan i somras. Härligt med ytterligare ett bb! Hoppas fler följer snart... AC skriver också att trots att det går långsamt i Sydkorea just nu så går det framåt och det har nu kommit två bb och några som har väntat har fått åka och hämta sina barn. Ett tiotal familjer har sina ansökningar i landet, några sände i somras men de flesta under hösten. Ytterligare ett tiotal håller på att göra i ordning ansökan. Jag minns inte vad AC sa gällande barnbesked, ifall man får efter turordning eller om barnen matchas med familj och kötiden inte spelar roll. Någon som vet hur det ligger till egentligen? Vad tror du SK2012, har vi chans att få bb innan årsskiftet?

• Fru xx

Kul att ni äntligen skickat iväg ansökan Kurreburre, nu väntar ni barn!

• SK2012

Såg också AC:s nya info Fru XX! Hoppas, hoppas, hoppas att det börjar hända grejer! Läste även att de fyra familjer som inte fått resebesked (sen i somras) ska få resa i år, men att de väntar på utresetillstånd. Eller fattade jag fel? Jag tror att vi får veta strax innan eller strax efter årsskiftet. Har absolut inga belägg för detta, men tycker mig ha en "hunch" Flört.

• Blåiris

Jippo, nu ska vi börja samla papper! Kan inte fatta att det äntligen har blivit vår tur!

• Fru xx

Jag fattade inte riktigt det där med resorna SK2012, jag läste som hastigast, men du har säkert förstått rätt. Hoppas din hunch stämmer och jag hoppas på INNAN årsskiftet! Kul att ni fått börja samla papper nu Blåiris!

• Chatz
    Blåiris skrev 2012-11-21 19:57:43 följande:
    Jippo, nu ska vi börja samla papper! Kan inte fatta att det äntligen har blivit vår tur!
    Grattis Blåiris. Underbar känsla.  Hur länge har ni köat för att få skicka papper?
Svar på tråden Sydkorea