Sydkorea
Hej!
Jag undrar om det finns fler här som väntar BB från Sydkorea? Vore kul att följas åt!
Vi har haft vår ansökan där i lite över månad, och räknar med att få vänta länge till...
Hej!
Jag undrar om det finns fler här som väntar BB från Sydkorea? Vore kul att följas åt!
Vi har haft vår ansökan där i lite över månad, och räknar med att få vänta länge till...
Vi har stått i kö sedan maj 2009. Fick dock inte vårt medgivande förrän sep/ okt. I år. Underbar men overklig känsla
!
Äntligen, igen! I fredags var äntligen allt klart och AC skickade iväg våra papper till Sydkorea :D Det har varit nästan 3 långa och dryga månader att få allt klart och det är en stor lättnad att det inte längre hänger på oss. Nu börjar nästa väntan, men den känns mycket lättare än tidigare, nu är det mer verkligt och det känns som det finns nåt slags mål även om man inte vet exakt när vi äntligen kommer att få bli en familj till sist. Hur går det för er andra, har det hänt något nytt?
Visst är det en skön känsla Kurreburre, när man gjort allt man kan och bara kan luta sig tillbaka och vänta. Eller bara och bara, den här väntan alltså. Förstår inte hur de som adopterar från ex. Thailand klarar av att vänta i 2-4 år. Vi har väntat i 2 månader och dör av längtan. Får svaga ben varje gång det är ett 08-nummer på telefonen. Men det är väl just det att man inte vet exakt när de kan ringa. Om man vetat att det definitivt inte blir något inom en viss tid hade man nog kunnat släppa det mer, Hoppas vi får besked nu snart allihopa så får vi glädjas åt varann!
Skönt att allt är klart och era papper sänts till Sydkorea! Tyvärr har vi inte hört något från AC, vet bara det som står på hemsidan, när man loggar in komner man till landssidan för Sydkorea och där skriver de när det finns info och när det kommer bb eller rb. Vi lämnade in våra papper till AC i början av oktober och den 12/10 fick vi mail om att allt sänts till Sydkorea. Det verkar snålt med bb, har bara kommit två nu under november och dessa är de första sedan i somras. Hoppas det kommer fler snart!
Jag tycker också att det är jobbigt att man inte har en minsta aning om när de kan tänkas ringa om barnbesked. Hade absolut varit lättare om man visste att de inte kommer att ringa förrän efter tex tre månader eller nåt, nu har man verkligen ingen aning. Nu när det ändå gått lite tid som man väntat så börjar man fundera mer på när det kan vara dags att de ringer och det börjar bli jobbigare att vänta. Har lite svårt att släppa att de sa att det kunde gå fort nu, då när vi lämnade in våra papper.
Hej alla ni som är i adoptionsprocessen. Själv blev jag efter många års väntan mamma till en flicka för 5 år sedan via adoption, fantastiskt! Nu skriver jag en forskningsstudie i psykologi om just perioden av väntan mellan barnbesked och avresa. Finns det kanske någon läsare här i tråden som kan tänka sig att ställa upp för en kortare intervju via telefon eller skype? kontakta mig via [email protected] eller telefon 0321 421 34. Bästa hälsningar och stöd i er väntan hälsar Britta Folkesson
Fru xx, visst tänker man på att de sa det; att det ev. kunde gå fort. Funderar på att ringa dit och kolla om de hört nåt mer. Brukar inte AC få en viss kvot varje år? Då kanske de vet om det blir fler bb i år?
SK2012 - Har inte hört något om kvot tidigare, vad jag minns, men låter ju rimligt. Ifall du ringer så dela gärna med dig av infon här!
Jag har också tänkt att man kanske borde ringa och fråga hur det går, vi var ju inte heller med på det där informationsmötet de hade och de har inte skickat ut någon info till oss som inte var där. Har tyvärr inte tid att ringa denna veckan, deras telefontid krockar fullständigt med mitt arbetsschema den här veckan. Men man är ju rätt så nyfiken på hur det går och om de vet något...
Tack för utförligt svar "vem vet"! Låter rimligt det du skriver.
Fru xx. Har inte ringt än, men meddelar så klart om jag får nån mer info.