• sui

Sydkorea

Hej!

Jag undrar om det finns fler här som väntar BB från Sydkorea? Vore kul att följas åt!
    Vi har haft vår ansökan där i lite över månad, och räknar med att få vänta länge till...

• Svar på tråden Sydkorea
  • Kurreburre

Väntan e grym! Jag försöker vara pessimistisk och tänka att det kan ta lång tid, så blir jag förhoppningsvis positivt överraskad ist om de ringer tidigare :) Men så tänker jag säkert nu i början, det blir såklart svårare ju längre tiden går. Nu har jag skrivit om det officiellt i min blogg och på Fejan också :) För er som e nyfikna kan ni läsa här mitthemochmintradgard.blogg.se/

• Fru xx

Tackar för förklaringen vem vet, det var intressant! sK2012, om jag hinner ringa så skriver jag oxå, tror inte jag hinner dock, i alla fall inte denna veckan. Kan nämligen inte ringa från jobbet, eftersom jag inte kan prata ostört, har alltid folk runt mig och är ute och far och flänger rätt mycket. Men är grymt sugen på lite info nu... Såg på hemsidan att ytterligare två familjer fick resebesked idag och får hämta sina barn i början av december! Tänk vad härligt, nu får de fira jul med sin skatt!

• Blåiris

Inga nyheter någon? Vi håller fortfarande på med allt pappers fix. Medgivandet är hos en översättare som beräknas vara klar runt den 19/12. Han har dock lite synpunkter på "första sidan" som vi bifogat via AC. Han vill skriva sin egna...vilket dom tydligen förespråkar i kammarkollegiet. Vi hoppas kunna skicka in våra papper till AC innan jul... Ha en skön andra advent!

• SK2012

Vår översättare gillade inte heller förstasidan (samma översättare). Han gjorde en egen och det var inga problem.

• SK2012

Nu är det tyst här. Förmodligen för att det är tyst hos oss alla som väntar också. Ju längre tiden går, desto mer overkligt blir allt för mig. Kommer det nånsin att hända liksom?! Har hoppats på ett besked innan jul, men ska nog ställa in mig på det nya året. Förhoppningsvis januari. Herregud, vi är ju bara 10 svenska familjer med papperen i landet och enligt handläggaren skickade vi in papperen som fjärde eller femte familj. Om de nu går efter nån slags turordning, jag vet inte. Önskar pepp från er som fått bb eller tom kommit hem med barn. Ge mig den där "Plötsligt så händer det-känslan"!

• Fru xx

Instämmer, känns overkligt. Första tiden efter att ansökan sänts till landet så kändes det som att nu är det vår tur snart och man tänkte att det kan gå fortare än vi anar, de kan ringa vilken dag som helst typ. Men nu har tiden gått och inte ett ljud har vi hört så nu känns det som att det verkar dra ut på tiden. Tror inte längre att vi kommer att få bb förrän nästa år. Vågar knappt tro att det kommer att bli något, man är liksom så van vid besvikelser och misslyckanden. Vilket muntert inlägg detta blev... Obestämd Det är väl bara att hålla tummarna att det börjar rulla på i Sydkorea igen och att det kanske händer grejer när det är ett nytt år som påbörjas. Glad

• Blåiris

Skulle behöva akut hjälp av er som skickat papper! Har ni angett alla era namn- dvs andranamn o mellannamn på ALLA papper? Ska till NP i morgon bitti o skulle behöva veta innan dess!

• vem vet
    Blåiris skrev 2012-12-16 12:20:16 följande:
    Skulle behöva akut hjälp av er som skickat papper! Har ni angett alla era namn- dvs andranamn o mellannamn på ALLA papper? Ska till NP i morgon bitti o skulle behöva veta innan dess!

Vi har bara angett fullständigt namn på de ställen där det utryckligen står att man ska göra det (full name). Övriga ställen har vi bara angett tilltalsnamn + efternamn (ingen av oss har något mellannamn)
  • SK2012

Tråkigt att det inte händer nånting här... Har iofs inget roligt att skriva själv. Trodde att det kanske skulle komma ett bb i år, men vi får snällt vänta. Är inte särskilt positiv för tillfället då allt känns mer och mer overkligt. Mitt förnuft säger att det är klart det blir ett barn snart, medan mina känslor säger att det skulle vara för bra för att vara sant. Precis som jag känt de gånger jag varit gravid. De gångerna har jag tyvärr haft rätt.

Det är bara så osäkert allting med nya lagen. Typiskt att vi inte var framme i kön i våras då det för många gick väldigt fort (känner dock med de familjer som snart fått vänta 6 månader på resebesked). Men men, jag är så klart tacksam och glad att vi kommit så här långt. Att vi fått ett medgivande, kommit fram i kön hyfsat fort och så. Har bara väntat så otroooligt länge på att få bli mamma, få bli en hel familj. Julen 2003 var första julen som jag på allvar trodde var den sista utan barn. Sen har vi varje år, i snart 10 års tid, tänkt likadant. Nästa jul, då jäklar...

Usch, behövde bara skriva av mig lite. Hoppas jag inte förstörde julefriden hos någon.

• Lapinette

SK2012 - vet att det inte är någon större tröst men när du väl är hemma med en lilla så kommer du att känna att all den väntan var de värt. Vi var en av dem som hade "tur" i våras och fick först göra iordning våra papper i slutet av maj, sedan bb en månad senare och i mitten av september var vi i Korea. MEN ... då hade vi även stått i kö i över 4 år!!! Kötiden är ju kortare nu men däremot väntan på resebesked desto längre ... och det är den jobbigaste väntan. Som sagt, håll ut! Snart kommer ni vara hemma med er lilla älskling. LYCKA TILL! 

Svar på tråden Sydkorea