• sui

Sydkorea

Hej!

Jag undrar om det finns fler här som väntar BB från Sydkorea? Vore kul att följas åt!
    Vi har haft vår ansökan där i lite över månad, och räknar med att få vänta länge till...

• Svar på tråden Sydkorea
  • Fru xx

Men gud vad underbart, massor med grattis SK2012!!! Solig
    Tänk att det var ni som fick BB, härligt!

Har du hört någon prognos från AC om hur lång tid det kan ta tills ni får åka till Seoul?

Nu känns det som att det kanske börjar närma sig BB för oss också, tror vi sände vår ansökan ca en vecka efter er. De verkar ju gå i turordning förutom vid SN. Så ser det i alla fall ut om man kollar på hemsidan när de skriver om barnbeskeden. 

Kram!         

• SK2012

Hej Fru xx!
    Ja, jag skulle tippa på att ni får besked inom ett par veckor :). Tyvärr säger AC att vi får räkna med 6 månader innan resebeskedet kommer, så vi har ställt in oss på att allt före augusti är en bonus.

Det är helt underbart att få en bild på det barn man längtat efter så länge. Att få rama in, ställa fotot i hyllan och varje dag kunna tänka och säga - det här är min son! Håller tummar för att ni snart ska få ett positivt besked!
    Kram 

• Resan till dig

Vi har fått en domstolstid i Seoul!

Det är i början av april och nu äntligen!!!! ska det väl vara dags. Vi kommer då att ha väntat lite mer än åtta månader från barnbeskedet. Uj, vilken väntan det har varit...

Jag tror att vårt ärende är det första, eller bland de första, internationella adoptionerna enligt den nya lagen så mycket kan säkert ändras ännu. Men vi firar med champagne och tar ut allt i förskott! För det är ju verkligen ett "Äntligen"!

Numera kommer alltså adoptivfamiljen behöva vara på plats i Sydkorea för beslutet. Förhoppningsvis är det mest formalia, så vi inte åker i onödan! Ingen vet om vi kommer att få vara med vår son direkt eller om det dröjer någon vecka till domslutet har vunnit laga kraft.

Men nu är vi här.

kramar från en mycket lycklig mammaGlad

• Emeli
    Resan till dig skrev 2013-02-22 20:03:09 följande:
    Vi har fått en domstolstid i Seoul!

Det är i början av april och nu äntligen!!!! ska det väl vara dags. Vi kommer då att ha väntat lite mer än åtta månader från barnbeskedet. Uj, vilken väntan det har varit...

Jag tror att vårt ärende är det första, eller bland de första, internationella adoptionerna enligt den nya lagen så mycket kan säkert ändras ännu. Men vi firar med champagne och tar ut allt i förskott! För det är ju verkligen ett "Äntligen"!

Numera kommer alltså adoptivfamiljen behöva vara på plats i Sydkorea för beslutet. Förhoppningsvis är det mest formalia, så vi inte åker i onödan! Ingen vet om vi kommer att få vara med vår son direkt eller om det dröjer någon vecka till domslutet har vunnit laga kraft.

Men nu är vi här.

kramar från en mycket lycklig mammaGlad
    GRATTIS och LYCKA TILL! {#emotions_dlg.flower}
  • Kurreburre
    Resan till dig skrev 2013-02-22 20:03:09 följande:
    Vi har fått en domstolstid i Seoul! Det är i början av april och nu äntligen!!!! ska det väl vara dags. Vi kommer då att ha väntat lite mer än åtta månader från barnbeskedet. Uj, vilken väntan det har varit... Jag tror att vårt ärende är det första, eller bland de första, internationella adoptionerna enligt den nya lagen så mycket kan säkert ändras ännu. Men vi firar med champagne och tar ut allt i förskott! För det är ju verkligen ett "Äntligen"! Numera kommer alltså adoptivfamiljen behöva vara på plats i Sydkorea för beslutet. Förhoppningsvis är det mest formalia, så vi inte åker i onödan! Ingen vet om vi kommer att få vara med vår son direkt eller om det dröjer någon vecka till domslutet har vunnit laga kraft. Men nu är vi här. kramar från en mycket lycklig mamma

Gu så härligt, grattis! Håller verkligen tummarna att allt flyter på för er nu. Att vänta i 8 månader låter fruktansvärt och något jag fasar för, men nu får vi hoppas på att de skärper till sig och att det börjar rulla på för så här kan det ju inte fortsätta. Ert besked ger hopp åt andra iaf!
  • Lapinette

Resan till dig - stort grattis och vilken lång väntan! Jätteintressant att höra om domstolsbeslutet och att ni måste vara på plats.

Svar på tråden Sydkorea