Sydkorea
Hej!
Jag undrar om det finns fler här som väntar BB från Sydkorea? Vore kul att följas åt!
Vi har haft vår ansökan där i lite över månad, och räknar med att få vänta länge till...
Hej!
Jag undrar om det finns fler här som väntar BB från Sydkorea? Vore kul att följas åt!
Vi har haft vår ansökan där i lite över månad, och räknar med att få vänta länge till...
Wohoo, idag kom ett till barnbesked! Dock inte till oss, men jag är glad ändå. Det betyder ett steg närmre för oss. Grattis, grattis, grattis till dig/er som fick beskedet!
Ja grattis till familjen som fick BB igår! 
Jag tycker att det verkar som att de går i turordning med BB, först betade de av alla som skickat i somras och nu är det september som får BB, det är ju ett mönster i det. De enda som "gått före" är de som haft ansökan gällande SN. Så vi börjar närma oss sakta men säkert hoppas jag.... Vår ansökan sändes i oktober.
Hoppas hoppas det kommer fler BB nu snart!
Håller med det går galet segt. Emellanåt känner jag mig cool och införstådd med den långa väntan men vissa stunder känner jag panik och ångest. Min värsta farhåga e ju att allt ska skita sig, allt annat i den här långa, jobbiga barnlöshetsresan har gått åt skogen så why not! Har blivit en cynisk och skeptisk person av allt jobbigt man har varit med om. Men i de ljusa stunderna går det snabbare än förväntat och vi får en liten dotter som bara e några månader gammal :) De stunder när det känns mest positivt och att det inte alls e lång väntan kvar e när man planerar jobb o så och att det är ganska sannolikt att man kommer gå på mammaledighet i år. Bara att säga det ordet känns väldigt konstigt! Men så lyxigt och härligt :) Sen har jag andra mörka stunder då man tänker dumma tankar som tänk när man får barnbeskededet och ser bilderna om man inte tycker om sitt barn. Det e ju en märklig grej, det e ju inte helt självklart att man blir kär i och får moders- och faderskänslor för ett okänt barn som man ser på en bild. Växer de känslorna fram till man reser och sen träffar sitt barn? E det självklart att det blir kärlek vid första ögonkastet från oss föräldrar när vi får vårt barn, eller får vi känna precis som barnet att vår kärlek och anknytning får växa fram? Men jag längtar iaf efter att bli mamma och jag hoppas verkligen att jag blir kär direkt och att barnet kommer känna det samma för oss!
Känner igen mig mycket i det du skriver Kurreburre. Har nu bokat in en resa om några veckor och tycker det är skönt att ha något annat än bara Samtalet att se fram emot. Hoppas så klart att de ska ha ringt om bb innan dess.
Jag känner också igen mig! Man pendlar liksom mellan hopp och förtvivlan. Rent logiskt så borde vi ju få barn i år men sen vet man aldrig vad som händer. Tycker att det verkar ha segat till sig fullständigt i Korea med den här nya domstolsprocessen, en riktig bromskloss! Hoppas de får snurr på verksamheten igen och att det inte ska behöva ta så himla lång tid mellan BB och RB som det har gjort nu sen i somras.
Hej!
Jag vill bara förmedla lite positiva känslor och hopp till er som väntar.
För snart tre månader sedan kom vi hem med lillebror som är 1 ½ år. Även storebror på 4 ½ är adopterad från Korea. Innan vi fick honom hade vi längtat efter barn i 6 långa och jobbiga år och gått igenom helvetet allt för många gånger. Jag var rätt knäckt periodvis och känner igen mig i så mycket av det ni skriver.
Men plötsligt hände det! Tiden stod inte still, kön minskade och tillslut ringde telefonen. Jag ryser fortfarande när jag tänker på samtalet med stort S! Vilken känsla!
Första gången hade vi tur och råkade hamna i en uppsving. Det hade periodvis varit stopp i landet året innan och köerna hade minskat när det inte gick att avgöra hur lång väntan skulle bli. Sedan fick de eld i baken och kön rasade fortare än vi vågat hoppas. 2 ½ år efter att vi ställde oss i kö var vi hemma med vår lilla son på 8 månader. Dagen efter vi landade i Sverige ställde vi oss i kö för syskon. Den gången tog allt längre tid och det såg länge ut som vi inte skulle få barn fören nån gång nu i vår. Så ringde de en vecka innan midsommar och sa att nu är det bråttom, om ni kan skicka ansökan innan midsommar kanske ni kan få barn det gamla sättet, alltså utan domstol. Vi var snabba som vinden och klarade det precis och bara 3 veckor senare kom BB! RB dröjde 3 månader till och det var tre ruggigt jobbiga månader...
Men nu är vi alltså 4 i familjen, mot alla ods. Och det är precis så underbart och jobbigt som man tänker sig
MIna tankar går till alla er som väntar och jag önskar att jag på något sätt kunde hjälpa er att få väntan mer uthärdlig. Det KOMMER bli barn, ni KOMMER bli föräldrar och det KOMMER bli precis så omtumlande som ni tror
Kärlek vi första ögonkastet är nog inte alltid realistiskt, men den kommer snabbare än man anar.
Ha förtröstan och tänk positiva tankar. Häng inte upp allt kring det här och börja inte vakta telefonen för tidigt, det är skitjobbigt att inse att ingen har ringt idag heller.
Hör av er om jag på något sätt kan hjälpa er.
Många kramar till er alla som väntar!!
Tack Papriken! Behövde höra det du skriver nu. Ska verkligen försöka tänka bort den tysta mobilen ett tag och fokusera på att leva mitt liv. :)
Tre besked om barn idag! Läs mer på AC:s hemsida (som inloggad)!
Jag tror inte att det är sant! Vi är en av familjerna som fick barnbesked idag. Det är overkligt och helt underbart!
Grattis!!!! Fantastiskt!