• sui

Sydkorea

Hej!

Jag undrar om det finns fler här som väntar BB från Sydkorea? Vore kul att följas åt!
    Vi har haft vår ansökan där i lite över månad, och räknar med att få vänta länge till...

• Svar på tråden Sydkorea
  • Blåiris

Känner mig extremt frustrerad för tillfället och tycker väntan och ovissheten är förfärligt jobbig! Hoppas ni som kunnat gå på öppna huset idag på AC har fått positiva nyheter och glasklar information om vad som sker och gäller i Korea😉 hoppas hoppas på många RB o BB i vår!

• ankan

Ja, visst är det frustrerande att man fortfarande inget vet. Hoppas så att de första domstolsbesluten går igenom snart och att rutinerna är klara. Vi svävade på moln när vi fick vårt bb. Nu, ca 10 veckor senare, börjar det bli jobbigt att vänta. Men allt är så klart relativt och jag skäms nästan att skriva det med tanke på hur länge vissa fått vänta.

• ankan

Nu är det dött här. Längesen sen det kom bb. Måste vara nya på g när som helst. Ska bli så spännande att höra hur man hanterat hela domstolsprocessen för de första familjerna. Vi hoppas fortfarande på att kunna åka i augusti, men befarar att det även kan bli september. Men nu är våren äntligen här och allt känns sååå mycket lättare! :)

• soffanloppan

Hejsan!

Jag är bara nyfiken på vad som händer i Korea just nu. Har någon familj fått RB ännu? Vad händer och sker?Det är så tyst på många forum. Jag håller tummarna för att det skall börja rulla på! 

*håller tummarna* 

• Kurreburre

Ååå blir både orolig och frustrerad! Fick kännedom om ett banbesked idag, vet inte om det är samma som det jag skrev om i förra veckan. Men paret hade skickat in sina papper i början av december, alltså efter oss. Funkar det så, jag har fått uppfattningen om att det går i turordning. Nojig och otursförföljd som jag är så blir jag orolig att våra papper har kommit bort eller att något är fel. Dessutom känns det lite orättvist om det inte går i turordning kan jag tycka.
    Vet inte säkert men det verkar inte vara ett sn barn.

• soffanloppan
    Kurreburre skrev 2013-04-22 11:09:34 följande:
    Ååå blir både orolig och frustrerad! Fick kännedom om ett banbesked idag, vet inte om det är samma som det jag skrev om i förra veckan. Men paret hade skickat in sina papper i början av december, alltså efter oss. Funkar det så, jag har fått uppfattningen om att det går i turordning. Nojig och otursförföljd som jag är så blir jag orolig att våra papper har kommit bort eller att något är fel. Dessutom känns det lite orättvist om det inte går i turordning kan jag tycka.
    Hej!

Jag tror inte Korea följer någon strikt turordning. Det är vad jag har hört under årens lopp, så ge inte upp! Er tur kommer snart! :) Å det är det bästa som kan hända. Jag förstår att det kan kännas tufft, att någon "går före" i kön, men som jag har förstått så har inte Korea ngt speciellt strikt kösystem. Jag lovar dig, inom snar framtid ringer telefonen och hela er tillvaro ändras totalt:) Lycka till och kämpa på. Kram Sofia
  • vem vet
    Kurreburre skrev 2013-04-22 11:09:34 följande:

Åh, var inte orolig! Korea går ju "i princip" efter köordningen, så att någon som skickat efter er har fått BB är positivt och bör ju betyda att ni kommer att få det efterlängtade samtalet när som helst, i alla fall inom de närmaste veckorna! Ni är nära nu!
Svar på tråden Sydkorea