• Paisley

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Ja berätta nu! Vad har ni råkat blanda ihop? Berätta alla era historier om när ni tog X istället för Y. Vad hände?
    Raklödder på tandborsten? Fel väska på flygplatsen? Ni får vara anonyma ;)

Detaljerna är helheten
  • Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!
  • snuppis

Vi var på bussresa till italien och busschauffören  stannade vid någon toa grej efter vägen. Men elen va ur funktion så alla fick borsta tänder och göra sitt behov i mörker. Vilket slutar med att jag borstar tänderna i hudkräm. 

• snuppis
    FruNaftra skrev 2012-05-12 08:38:02 följande:
    Råkade borsta tänderna med handkräm istället för tandkräm. Läste liiiiite för snabbt på tuben. Blä det smakade baaaap.
    ha ha som jag då =) 
  • feliis

Min vän Hampus alltså.

Vi var på Roskilde ett av dedär åren då det pissregnade stora delar av tiden. Jag och dåvarande pojkvännen delade tält och hade ett par nätter tidigare kissat i varsin flaska när vi inte pallat släpa oss ur tältet. Klassigt, jag vet. Iallafall ställde vi ut flaskorna utanför tältet där de sedan stod bortglömda. Jag hade kissat i en flaska av typen Brämhultsjuice.

När solen tittat fram ett par dagar senare och folk snubblade omkring bakfulla och regnsura satt jag och torkade en bit från tältet. Vem kom där vadande genom leran om inte Hampus som fick syn på min juiceflaska. Han tog upp den, synade den noga. Jag satt och funderade på om jag borde säga nåt men lät honom hållas. Hampus skruvade av korken och LUKTADE på "juicen" - fortfarande trodde han det var juice, typ apelsinjuice som stått och blivit lite skum i solen. Han tog en liten klunk. Det var inte så uppfriskande, alldeles ljummet. Han såg sig omkring, luktade igen och jag såg på hans ansikte att han började tvivla på om det var juice han drack. Men han var ju så törstig. Vid andra klunken kunde jag inte hålla mig utan skrek av skratt och berättade att han just druckit mitt kiss. Denna fadäs har jag aldrig låtit honom glömma. Bland det bästa jag varit med om.

Själv har jag råkat stoppa kattmat i munnen när jag hittat en bit på diskbänken och trott det var choklad, gulasch eller nåt annat gott. Lika äckligt varje gång men aldrig lär jag mig läxan.  

• viseversa
    feliis skrev 2012-05-12 08:45:13 följande:

Min vän Hampus alltså.

Vi var på Roskilde ett av dedär åren då det pissregnade stora delar av tiden. Jag och dåvarande pojkvännen delade tält och hade ett par nätter tidigare kissat i varsin flaska när vi inte pallat släpa oss ur tältet. Klassigt, jag vet. Iallafall ställde vi ut flaskorna utanför tältet där de sedan stod bortglömda. Jag hade kissat i en flaska av typen Brämhultsjuice.

När solen tittat fram ett par dagar senare och folk snubblade omkring bakfulla och regnsura satt jag och torkade en bit från tältet. Vem kom där vadande genom leran om inte Hampus som fick syn på min juiceflaska. Han tog upp den, synade den noga. Jag satt och funderade på om jag borde säga nåt men lät honom hållas. Hampus skruvade av korken och LUKTADE på "juicen" - fortfarande trodde han det var juice, typ apelsinjuice som stått och blivit lite skum i solen. Han tog en liten klunk. Det var inte så uppfriskande, alldeles ljummet. Han såg sig omkring, luktade igen och jag såg på hans ansikte att han började tvivla på om det var juice han drack. Men han var ju så törstig. Vid andra klunken kunde jag inte hålla mig utan skrek av skratt och berättade att han just druckit mitt kiss. Denna fadäs har jag aldrig låtit honom glömma. Bland det bästa jag varit med om.

Själv har jag råkat stoppa kattmat i munnen när jag hittat en bit på diskbänken och trott det var choklad, gulasch eller nåt annat gott. Lika äckligt varje gång men aldrig lär jag mig läxan.  

Ha ha fan vad äckligt! Lite elakt av dig att inte säga något innan han drack. Apropå katter. Min lillebrors flickvän åt kattspya som hon trodde var smält choklad=)
  • Rakad Apa
    ElectroDiva skrev 2012-05-12 00:39:46 följande:
    hehehe,,, jag hade en cola burk vid datorn, med lite mindre än halva colan kvar, hade inte druckit hela men den fick på något sätt stå där för att den var bekväm att kasta snusarna i när man satt vid datorn.. när den hade stått där några dagar fick sambon syn på den och tänkte att lite cola skulle vara gott 

Haha, been there, done that!
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Zchimla

Jag och sambon åkte bil och han va extremt torr om sina händer och jag hade en liten provflaska eucerin och började glatt smörja in - det blev liksom vitare och vitare och tog väääldigt långt tid att liksom gå in i huden.
    Så läste jag på flaska - det va visst Eucerin TVÅL för torra händer

Nu har du fått de vingar som alltid varit dina.
  • RocketQueen
    astro skrev 2012-05-12 00:36:46 följande:
    Kanel är lömskt.

Mannagrynsgröt med paprika på. Det har jag lyckats göra mer än en gång.
    Haha ja, kanel ÄR lömskt! Jag var på hotell och skulle ta för mig av den stora frukosten, bakis som få (Peace & Love) Häller upp ett stort glad mjölk, öser ner o´boy, hela kön stannar upp och tittar på mig, "Eh, ska du ha kanel i mjölken?" frågade min vän. Av nån anledning kan jag bara inte erkänna att jag har tagit fel heller utan envisas med att det är jäääättegott. Det var det inte...
  • MoonFlight

Curry på risgrynsgröten istället för kanel.

Sonen tyckte min Baileys såg ut som oboy och knyckte den fort. Han var då 5 år. Gäller att inte titta bort 2 SEK för han är snabb.

Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!