• Paisley

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Ja berätta nu! Vad har ni råkat blanda ihop? Berätta alla era historier om när ni tog X istället för Y. Vad hände?
    Raklödder på tandborsten? Fel väska på flygplatsen? Ni får vara anonyma ;)

Detaljerna är helheten
  • Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!
  • SilverEmma

Jag och dåvarande sambon stod en morgon i en halvtimme och försökte låsa upp vår gamla skruttbil. Låset kärvade alltid på den så vi kämpade på. Rätt som det var öppnades ett fönster och en skitsur tant började skrika på oss samtidigt som hennes lika sura gubbe kom ut ur porten med ett baseball-trä och skrek att han ringt polisen. Då inser vi att det inte är vår bil, utan en rakt likadan. Vi brukade parkera där, men kom på att vi ställt oss på andra sidan huset dagen innan. Vi bad om ursäkt 1000 gånger om men det hjälpte inte, de fortsatte att skrika på oss så vi bara gick iväg till slut. Polisen kom för övrigt inte.

• viseversa
    Frontline skrev 2012-05-12 00:56:54 följande:
    Jag skulle ner till banken och skriva om lite på huslånen och när jag sitter och väntar på min handläggare ser jag att jag har en träsko och en sandal på fötterna
    Hahaha vad kul=)
  • Themis
    SilverEmma skrev 2012-05-12 08:17:48 följande:
    Jag och dåvarande sambon stod en morgon i en halvtimme och försökte låsa upp vår gamla skruttbil. Låset kärvade alltid på den så vi kämpade på. Rätt som det var öppnades ett fönster och en skitsur tant började skrika på oss samtidigt som hennes lika sura gubbe kom ut ur porten med ett baseball-trä och skrek att han ringt polisen. Då inser vi att det inte är vår bil, utan en rakt likadan. Vi brukade parkera där, men kom på att vi ställt oss på andra sidan huset dagen innan. Vi bad om ursäkt 1000 gånger om men det hjälpte inte, de fortsatte att skrika på oss så vi bara gick iväg till slut. Polisen kom för övrigt inte.
    Men har ni bilar utan regplåtar då eller?

Jag förstår inte hur man kan undvika att se att det är fel nuffror på plåten när man går fram til sin bil-det räddar mig.
    Vad kommer du att ångra när du blir gammal? Att du inte städade oftare, eller att du inte satt i solen med en glass oftare?
  • viseversa
    Fluffguf skrev 2012-05-12 01:17:39 följande:
    Hahaha, undrar vad de tänkte

Min mamma råkade gå till jobbet med två olika skor, varav en hade flera centimeter högre klack. Jag förstår fortfarande inte hur hon inte kunde märka det
    hahahaha jag döör!! Skrattar så jag gråter.
  • viseversa

Skulle fixa håret på mitt ex. Hade något som jag trodde var hårmousse. Men håret blev så fett och det gick inte att fixa någon frisyr alls. Tittade på flaskan och såg att det var hudkräm i mousseform och inte för håret. Stackars Robert fick tvätta håret igen efter det. Ganska länge också då det var satans svårt att få bort allt fett som verkligen sugts in i håret.

• SilverEmma

Themis - Bilen var parkerad så att man närmade sig den från sidan. Sen var det verkligen exakt samma slags bil. Samma färg, samma fälgar, samma allt. Sen brukade vi alltid parkera precis där, så det fanns liksom inte just då att kolla registreringsskylten.

• Sixxty
    astro skrev 2012-05-12 00:36:46 följande:
    Kanel är lömskt.

Mannagrynsgröt med paprika på. Det har jag lyckats göra mer än en gång.
    Dottern grimaserade åt sin gröt när hon var 2,5 och sa att den smakade "mat". Curry var det jag lyckats strö över.
  • FruNaftra

Råkade borsta tänderna med handkräm istället för tandkräm. Läste liiiiite för snabbt på tuben. Blä det smakade baaaap.

Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!