• Paisley

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Ja berätta nu! Vad har ni råkat blanda ihop? Berätta alla era historier om när ni tog X istället för Y. Vad hände?
    Raklödder på tandborsten? Fel väska på flygplatsen? Ni får vara anonyma ;)

Detaljerna är helheten
  • Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!
  • KiaL
    Paisley skrev 2012-05-12 00:05:58 följande:
    Jag har kanel i köttfärssåsen och det är jättegott! Det är hemligheten...
    Menar du inte tvärtom? Spiskummin låter ju blää.

Nej spiskummin är supergott att ha i. Mamma har också lite kanel i men knappt en knivsudd eftersom det gärna tar över smaken. Jag hade i en halv tesked..så det smakade jätte konstigt. Spelade ingen roll hur jag försökte spä ut med grädde, ketchup eller kalvfond..det blev till att ge till kissarna istället...
  • Emmi27

Kom på en helt galen grej! Jag och min förra sambo hade lånat min morbrors folkabuss för att åka till Ikea. När vi är färdiga så är det ganska mörkt ute och vi letar oss fram till den mörkblå bilen, blippar upp låset och hoppar in. Men det känns konstigt, nåt som inte stämmer. Hängde det verkligen en liten kompass i fönstret? och ser inte instrumentbrädan lite annorlunda ut? Jag frågar sambon om det bara är jag som är snurrig och han är just på väg att sätta nyckeln i tändningslåset när han tittar upp på mig och jag vrålar "DET ÄR FÖR FAN FEL BIL! UT!!" haha det var helt sjukt, vi såg ju när vi gick ut och tittade närmare att det inte var samma bil men de var mörkblå båda två och van-stil, och det konstiga är att den var ju olåst, därför vi kom in utan problem och inte tänkte så mycket utan såg en mörk bil och där hoppade vi in när låset var öppet X,D vi skrattade hela vägen hem, i rätt bil ska tilläggas

• Coyote

Inget allvarligt sådär, jag har lämnat fram Ikea-kortet på Åhléns när de frågade efter medlemskort. Hon tittade lite på mig och frågade igen, väldigt försiktigt, om jag inte hade medlemskort..? Jo, sa jag och sköt fram ikea-kortet, och såg ju då vad som var fel. Inte så farligt pinsamt dock, mest bara förvirrat.

• IdaVasterflo

Hehe, jag kom på en.. Jag, min man Peter och min syster var på affären och handlade. Jag och syrran var sådär lagom trött och fnittrig och gick mest runt och surrade medan min man hade hand om korgen och inköpslistan. Så vi gick där en bit bakom honom och följde efter hylla efter hylla, gång efter gång. Helt plötsligt stannar han vid något vi absolut inte ska ha så jag utbrister "Men vad fan ska han köpa nu då!?" Min syster sneglar på mig och säger "eehh, du vet om att det där inte är Peter va?" jag snurrar runt och bakom mig står min man och undrar vad i all världen vi håller på med.. Ooops. Haha.

• AnnaGreta 378

Min syrra tvättade håret med hårborttagningskräm. Håret var kvar, men som hon skrek...Hahaha!

• ElectroDiva

jag är ganska så virrig allmänt... jag är liksom den som tappar bort mobilen och hittar den i frysen,sätter oboypulvret i kylen och mjölken i skafferiet,försöker ilsket få in legitimationen i bankomaten för att sen upptäcka att det är fel kort.
    Vid något virrigt tillfälle så stoppade jag en penna i smöret istället för en smörkniv, minns dock inte vad jag sysslade med då.

och såklart det klassiska,cayennepeppar istället för kanel eller tvärtom 

• astro
    Moniqe1979 skrev 2012-05-12 00:00:47 följande:
    Cayenne peppar istället för Kanel i äppelkakan...*hot hot hot*
    Kanel är lömskt.

Mannagrynsgröt med paprika på. Det har jag lyckats göra mer än en gång.
  • Paisley
    AnnaGreta 378 skrev 2012-05-12 00:34:13 följande:

Min syrra tvättade håret med hårborttagningskräm. Håret var kvar, men som hon skrek...Hahaha!

Men huuur? Det är väl en tub och inte en flaska?
    Detaljerna är helheten
  • ElectroDiva
    Minne00 skrev 2012-05-11 23:13:07 följande:
    Fick nått skit i ögat och misstog aceton för saltvatten..... inte så smart men det gick bra!
    måste ha svidit.. minns när jag skulle pumpa ut handsprit och pumpfan slog en stråle rätt i ögat på mig
Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!