• Paisley

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Ja berätta nu! Vad har ni råkat blanda ihop? Berätta alla era historier om när ni tog X istället för Y. Vad hände?
    Raklödder på tandborsten? Fel väska på flygplatsen? Ni får vara anonyma ;)

Detaljerna är helheten
  • Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!
  • sami10

Jag råkade dricka klor då den fanns i en burk som liknade burkar som vi haft vatten i och som tur var jag hann inte svälja den :) Jag haft kvar klor smaken i munnen ganska länge hehehe

• EEE

Vilken härlig tråd!

Mina bidrag är ju inte fullt så roliga som tex den där med katten och frisören eller alla som lastat varor och satt sig i fel bil.

Själv har jag ganska nyligen stått och knäckt ägg rakt ner i papperskorgen. Öppnar alltid sopskåpet för att undvika att skalen ska mellanlanda i diskhon, i min förvirring blev det ägg i papperskorgen och skal i skålen.

Mannens kusin köpte glass på stan, tog av pappret och slängde glassen i papperskorgen!  Skrikandes   

En unge på förskolan kom glatt springandes mot mig och ropa mamma, precis innan hon skulle omfamna mitt ben insåg hon att jag inte var hennes mamma!Drömmer Gulligt men lite snopet för henne.

• LollloZ

Tog fel bebis när ja skulle lämna storasystern på förskolan! Brukade alltid ställa babyskyddet med lilltösen på bänken men just denna dag stod det redan ett annat babyskydd där med bebis i så ställde min tös på golvet. När jag hjälp storasystern av med sina kläder och skulle gå in med henne till de andra barnet så tog jag av ren vana babyskyddet som stod på bänken! Dock så han jag inte mer än lyfta det innan jag dels kände att det var fel vikt och mamman till den bebisen sa att nu tar du nog fel bebis:) oops! Vanans makt!

• canmamma

När jag går på morgonen sitter barnen i fönstret och vinkar och jag vinkar och skickar iväg slängkyssar och fånar mig i största allmänhet. En morgon ser jag granngubben förtjust vinka tillbaka till mig....

• MoonFlight

Har tankat 95 i diesel bil... Ingen direkt hit för sen dog ganska snabbt efter det. Tack och lov, en tur till verkstad och några tusenlappar fattigare men bilen gick att rädda.

När jag var liten, 3-4 år kanske, var vi på liseberg med mamma, pappa, storasyster och jag. Jag gick framme med mamma och så släpper hon min hand av någon anledning och jag hamnade lite efter, helt plötsligt får hon en annat barns hand i sin hand och reflekterar väl inte över att det inte var jag så hon fortsatte gå. Jag vart jätteledsen när hon tog en annan flickas hand istället för min. Flickan vart lika choklad hon och mamma när dom upptäckte vad som hänt.

• Anonym

Jag var ensam hemma och väntade gäster, så blev jag tvungen att snabbt ge mig av en liten sväng.
    Så jag gjorde så att jag la dörrnycklarna på en liten utskjutning vid soptunnan, så dom skulle komma in.
    Sen kom jag på att dom ju inte visste det om dom skulle komma just då.

Så jag skrev en lapp som utförligt berättade vart jag lagt nycklarna och så hängde jag upp den på ytterdörren.

Listigt. :)       

• Lady Namárië
    canmamma skrev 2012-05-13 03:42:28 följande:
    När jag går på morgonen sitter barnen i fönstret och vinkar och jag vinkar och skickar iväg slängkyssar och fånar mig i största allmänhet. En morgon ser jag granngubben förtjust vinka tillbaka till mig....

Hahahahaha!

En gång hoppade min pappa in i "vår" bil på parkeringen och han irritera sig grundligt på att mamma slängt så mycket skräp i den. Sedan satt han där och försökte starta den en stund innan han inåg att det inte alls var vår bil trots att nyckeln passat i dörren.
    So say we all
  • LilaRos

Jag skulle gå och rasta mina föräldrars hund. Klär på barnet och traskar iväg. Jag brukar ta hissen till 1/5 våning under deras och gå upp en halv trapp men den gången åkte jag en över, ingen aning om varför. Iaf så går jag UPP och försöker låsa upp dörren. Vad låset krånglar.. O ungen hund som skäller??? Oj!! Fel dörr!!! Ingen var hemma iaf.. Då hade det vart pinsamt!

Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!