• Paisley

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Ja berätta nu! Vad har ni råkat blanda ihop? Berätta alla era historier om när ni tog X istället för Y. Vad hände?
    Raklödder på tandborsten? Fel väska på flygplatsen? Ni får vara anonyma ;)

Detaljerna är helheten
  • Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!
  • mammatillnils

Jag har också tagit fel bensin! Min man sa att jag skulle passa på att tanka för bensinen var rätt billig, så bra tänker jag och tankar i bensin. Åker ett par mil och tänker sedan att det blev rätt dyrt, ringer till maken och frågar om det verkligen var på den macken det var billigt? Maken får en liten chock när jag talar om vad det kostade. Maken utbrister - det är möjligtvis inte så att du tankat 98 istället för 85? Jo visst var det så!

• TomMon

Jag och min kompis skulle ta hissen upp till mig (bodde fortf hos mina föräldrar vid den tiden). Min kompis trycker på knappen men jag ser inte att hon trycker på våningen under min. Jag går ur hissen, fram till vår dörr och öppnar den. De tankar som for i mitt huvud var följande:
    1. Oj, de har köpt ny hallmatta, den var väl inte så snygg...
    2. Men vad konstigt, har de möblerat om utan att berätta något för mig?
    3. Men vad är det för tant som står och diskar i vårt kök?!

Tanten vänder sig om, då får jag panik och springer ut, stänger dörren och tar hissen en vån upp. Min kompis kunde inte sluta skratta. Jag vågade inte förklara för tanten, det fick min pappa gå ner och göra! :)

• Jelenas

Var på Tcentralen och träffar en gammal kompis som jag tror var en tjej från en gymnsaieskola jag gått i ett par månader för att sedan hoppa av och ta ett sabbatsår. Står och pratar bra länge och jag frågar vad hon gör nu förtiden osv. (Vi hade inte setts på en 4-5 år minst) Hon berättar att hon pluggade ekonomi och jag reflekterar inte mycket över det och går sedan vidare. Flera månader senare pratar jag med en annan tjej som frågade om det hade varit roligt att springa på R på Tcentralen?
    "Va? Jag har ju inte träffat R, när skulle jag ha gjort det?

Då visade det sig att den tjejen jag hade stått och pratat med var min kompis från gymnasiet som jag sedan gick i 3 år och tog studenten ifrån och hon gick första året när jag gick i sista men vi umgicks ett gäng uppe i datasalen.
    Tacka fan för att hon fortfarande läste ekonomi. Hon hade ju inte tagit studenten än :D

Men jag skyller allt på att jag var höggravid. :D

• Plektrum

Min far råkade ut för detta:

Han stod på Vällingby torg tidigt en morgon när en snubbe kommer fram till honom.

- Hej. Jag ska träffa någon och sälja min mobiltelefon och vi skulle träffas utanför Konsum, men jag hittar inte.
    - Men det finns inget Konsum här.
    - Va? Är du säker?
    - Ja.
    - Konstigt. Bäst att jag ringer honom då.. *tar upp telefonen och ringer* Ja hej. Nu står jag här i Vällingby och en kille här säger att det inte finns Konsum här... VAFAN SÄGER DU?! Skulle vi träffas utanför Konsum i VIMMERBY?!

Ja, det är ju en 30 mil mellan ställena. :P När samtalet avslutas vänder sig snubben till pappa och undrar om han vill köpa en mobiltelefon..

Numera finns Coop Konsum i Vällingby men det gjorde det inte vid det aktuella tillfället. 

• sundayblues
    Plektrum skrev 2012-05-13 08:25:33 följande:
    Min far råkade ut för detta:

Han stod på Vällingby torg tidigt en morgon när en snubbe kommer fram till honom.

- Hej. Jag ska träffa någon och sälja min mobiltelefon och vi skulle träffas utanför Konsum, men jag hittar inte.
    - Men det finns inget Konsum här.
    - Va? Är du säker?
    - Ja.
    - Konstigt. Bäst att jag ringer honom då.. *tar upp telefonen och ringer* Ja hej. Nu står jag här i Vällingby och en kille här säger att det inte finns Konsum här... VAFAN SÄGER DU?! Skulle vi träffas utanför Konsum i VIMMERBY?!

Ja, det är ju en 30 mil mellan ställena. :P När samtalet avslutas vänder sig snubben till pappa och undrar om han vill köpa en mobiltelefon..

Numera finns Coop Konsum i Vällingby men det gjorde det inte vid det aktuella tillfället. 
    hahahahaha
  • Som snö

Okej. Imors när vi samlagade så råkade den först halka ur, sen fick jag in den i fel hål när jag stoppade in den igen. Och sen till råga på allt så kom jag på lakanet. Inte nog med att vi försöker göra bebis, lakanet var rent också!

• viseversa
    Som snö skrev 2012-05-13 08:35:33 följande:
    Okej. Imors när vi samlagade så råkade den först halka ur, sen fick jag in den i fel hål när jag stoppade in den igen. Och sen till råga på allt så kom jag på lakanet. Inte nog med att vi försöker göra bebis, lakanet var rent också!
    Du är alltid lika lustig(ironi)
  • Som snö
    viseversa skrev 2012-05-13 08:39:57 följande:
    Du är alltid lika lustig(ironi)

TACK!!!!
     <3
  • Schwanna

vilken favorittråd! 
    den har lärt mig att innan jag ska grabba sambon i rumpan så kolla ORDENTLIGT att det verkligen är han. :)  

• Arvinda

Haha vad roliga saker alla gjort! Jag gjorde en helt hjärndöd grej när jag skulle på efterkontroll hos läkaren 3 mån efter jag fött barn..
    Det var en gynundersökning och jag var väldigt stressad, det var förseningar så jag hade fått vänta väldigt länge och sonen vaknade precis när jag skulle in. Så han låg ute hos receptionisten och fick flaska, så jag skyndade mig av med strumbyxor trosor och kjol.
    När undersökningen var färdig skyndade jag på med allt igen och tog sonen i vagnen och gick hem.

Väl hemma skulle jag på toa, och upptäcker att jag inte har några trosor på mig! Tittar i benen på strumbyxorna men nä.. Går in till sambon och säger att jag nog glömt trosorna hos läkaren.. Pinsamt, det var ett par utslitna stringtrosor, men jaja.

På kvällen går jag och lägger mig, sover i samma linne jag haft på under dagen. På morgonen när jag ska duscha tar jag av mig linnet, och tänker vad är det här?? Då sitter trosorna under brösten! Vette fan hur dom hamnat där och hur jag kunnat gå runt i över ett halvt dygn utan att upptäcka dem??

Jag hade stoppat begge ben ner i samma hål och dragit upp strumbyxorna på samma gång, så har dom väl glidit upp under tiden jag gått, haha

Jag gick in till min sambo med trosorna runt midjan och sa att jag hittat dom!

Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!