• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • Anonym (naturligt vacker)
    Anonym skrev 2012-05-16 12:22:26 följande:
    jag har inte startat en tråd i detta ämnet tidigare.

men jag tror att många män som vänder blicken är såna som har kvinnor som till en början var väldigt måna om sitt utseénde men sen har slappat till sig 

Vilken tur för mig då att jag inte var jättemån om mitt utseende redan från början då jag träffade min sambo, då har han inget att bli besviken över :p
  • Millicent

De här trådarna är så pinsamma. Ni som startar dem har problem som ni försöker lägga ut på andra. Ni stör er på främlingar som inte gör som ni i något så harmlöst som vad de har på sig och hur de ser ut. Varför skaver det att alla andra inte fixar till sig enligt era preferenser? Hur kan det vara så jobbigt eller hotfullt för er att det blir en provokation med människor som inte sminkar sig, inte rakar underlivet, inte matchar kläder, har mjukisbyxor och allt vad det nu är. Det måste krävas någon sorts särskild mentalitet... gemensam med surgubbar och surkärringar som tycker att andra inte är tillräckligt noga med gräsklippningen, skrattar åt fel humorprogram eller att ingen borde få sova längre än si och så på lördagar.

Skaffa ett liv och var nöjda med er själva istället! Som det är nu undrar jag om det är någon sorts bitterhet över att ni lägger så mycket ofrivillig tid på utseende, gräsmattor och tvingar er att gå upp på lördag morgon så att ni förgås av tanken på att andra så lättvindigt och glatt skiter i det ni kämpar så hårt med.

• La Lola
    Anonym (naturligt vacker) skrev 2012-05-16 12:32:21 följande:
    Vilken tur för mig då att jag inte var jättemån om mitt utseende redan från början då jag träffade min sambo, då har han inget att bli besviken över :p
    Samma här.

Efter en vecka tillsammans satt vi i soffan med mysbyxorna på o pruttade.
    8 år senare är vi fortfarande ihop.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • puss

Millicent, men tänk på art det finns folk utan mascara där ute!! Vad är det för samhällsansvar??

• Kattdamen

God hudvård och solarium går inte alls ihop.

En kopp te, tack.
  • Millicent
    puss skrev 2012-05-16 12:34:43 följande:
    Millicent, men tänk på art det finns folk utan mascara där ute!! Vad är det för samhällsansvar??
    Ja fy helvete att man bara kan få gå uuut så! Det borde ju vara straffbart! Hur kan de få hålla på och gå utan mascara. Man måste ju vårda sin relation också! Och tänka på vad andra tycker.
  • Anonym

jag tycker även att det är viktigt ( för mig iallafall!) att fixa sig när man bara är hemma, städar, påtar i trädgården eller vad man än gör, man vet ju aldrig om det kommer någon på besök.
    Jag sover med smink på, jag tror att min man på 5 år sett mig utan 2 ggr 

• Mariohn

Jag är alltid skitsnygg. Även om jag försöker vara ful. Jag får leva med det. Anledningen till att min son är smutsig och har omatchande kläder är följande: Han är 2,5. Han suger på att matcha bra. Smutsig blir han för att han hoppar i allt vatten han hittar och slänger sig i varje tillstymmelse till sandhög han ser. Hittar han inget att slänga sig i eller hoppa i går det utmärkt att bara kräla på marken.

• La Lola
    Anonym skrev 2012-05-16 12:37:49 följande:
    jag tycker även att det är viktigt ( för mig iallafall!) att fixa sig när man bara är hemma, städar, påtar i trädgården eller vad man än gör, man vet ju aldrig om det kommer någon på besök.
    Jag sover med smink på, jag tror att min man på 5 år sett mig utan 2 ggr 
    Sover du med smink på? Fan då är du ju lika skabbig som mig!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??