• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • Anonym (Må bra o ha kul!)

Jag tycker det är patetiskt med människor som lägger ner en massa tid och pengar på sitt utseende. Satsa på att må bra och ha kul tillsammans med nära och kära istället!

• Anonym
    Coolpuss skrev 2012-05-16 15:09:22 följande:
    You go ts!!! Å du ba, hellooo, Kasoo in da house lixom!!!!!11
  • Anonym (-)
    Insatt skrev 2012-05-16 15:02:24 följande:
    Dom ba' "Åh herregud så hon ser ut, tacka vet jag min kvinna som inte spacklar sig och solar sig så mycket" :D
    Hahah typ Tungan ute

Nej fast jag är helt seriös, varför stör det kvinnor så mycket hur andra kvinnor ser ut? Eller ja, varför stör det någon annan hur andra ser ut? Dessa kvinnor som är så enligt dem, vackra, borde ju vara glada om andra kvinnor är fula? För då får de ju uppmärksamheten de behöver för att uppenbarligen må bra.

Samma med trådar där männen skriver "Hur kan ni se så fula ut för oss?" De måste ju iofs vara falska trådar, men om det är sant så undrar jag "Varför skulle jag bry mig ett skit om du tycker jag är ful? Jag vill ändå inte att sliskiga män som du tittar på mig"

Läskiga människor det där Flört
  • Pleco

Varför detta tjat om att man ska vara brun, sminka sig och färga håret? Kan man inte få vara naturlig? Ytlighet är, enligt mig, ingen vacker egenskap. Och jag kan inte, hur mycket jag än anstränger mig, orka bry mig om vad andra människor tycker om mitt utseende. Jag trivs med mig själv, utan en massa spackel och skit, och det syns i min utstrålning.

Ni gör det som funkar i er familj och vi gör det som funkar i vår familj, och jag tror nog att vi är lika lyckliga allihop. Människor är olika, låt det vara så!

• Ely
    Anonym (Må bra o ha kul!) skrev 2012-05-16 15:10:43 följande:
    Jag tycker det är patetiskt med människor som lägger ner en massa tid och pengar på sitt utseende. Satsa på att må bra och ha kul tillsammans med nära och kära istället!
    jaha, då är mitt intresse och jobb patetiskt..
  • Kattdamen
    Insatt skrev 2012-05-16 12:45:23 följande:
    Det är fortfarande inte BRA. 
    Bra mineralsmink kan vara bra för huden.
    En kopp te, tack.
  • lillajag82
    Ely skrev 2012-05-16 15:04:28 följande:
    man måste inte inte sminka sig heller.

nu ryckte du ju ner oss som gör det 
    Du läste nog inte hela mitt inlägg..

Jag gillar också sminka mig..det är kul att exprimentera med smink och kläder!!
    MEN... det är inte för att jag vill visa min familj som en fin familj utan för att JAG tycker det är kul!

Jag sminkar mig alltså för att det är kul och inte för att vara snygg för andra människor...jag vill hellre ha bekräftelse för att jag är som jag är..  
  • lillajag82
    TrailerTrash skrev 2012-05-16 14:54:39 följande:
    Solarium är inte det så jävla ute
    Jo.. det är BUS som gäller nuförtiden! 
  • Ely

är det inte bättre att dom som inte sminkar sig eller lägger stort värde i det accepterar och respekterar vi som gör det utan att kalla oss överspacklade , fula osv

och vi som gillar att sminka och fixa oss accepterar och respekterar dom som inte gör det utan att nedervärdera dom till slashasar

• Anonym
    Kattdamen skrev 2012-05-16 15:27:25 följande:
    Bra mineralsmink kan vara bra för huden.
    dygnet runt?
Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??