• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • Parcae

Varför måste alltid en kvinna se bra ut? Varför, varför och varför måste hon alltid fixa håret, sminka sig, raka sig över allt för att duga?

Så innerligt trött på denna kvinnosyn...

• emmak

Min son går alltid i välvårdade kläder, alltid ren. På dagis är enda gången jag klär på han lite mer "slit och släng"

Men jag själv har aldrig riktigt brytt mig om hur ja ser ut till vardags. Singel eller inte, ska jag iväg och träffa någon eller så gör jag iordning mig, annars finns det inte nåt bättre än mjukisbyxor och slarvig tofs, osminkad! :)
    Håret är alltid färgat, så ingen utväxt finns :) jag är bara bekväm :) ännu mer nu som gravid för usch va jobbigt det är när inga kläder passar och man är uppblåst ;)

Om min sambo kollar på nån annan så får han väl göra det, kunde inte bry mig mindre.
    När jag väl gjort iordning mig så är det många ögon som faller åt mitt hål och då blir han helt vansinnig för det.

• MammaPlutt

Jag är snygg och behöver inte smink eller kläder för att vara "finare,vackrare och bäst".
    Jag vågar vara med själv.

Jämfört med dig TS, då du är så osäker och måste ha bekräftelse från andra i att ni är en "fin" familj.

• Millicent
    Anonym skrev 2012-05-16 12:49:06 följande:
    Jo gillar man det så gillar man det de är en självklarhet. MEN ts säger att hon har god hudvård det har man inte om man solar solarium och sover med sitt smink varje natt i flera år.. =)
    Nä det har du rätt i att det låter motsägelsefullt.

Nu har jag lite svårt att tro på TS.... men ville lämna mitt bidrag till att inte tråden skulle falla i samma grop som TS, att gå loss över hur fel andra gör med sitt utseende   
  • La Lola
    Anonym skrev 2012-05-16 12:46:06 följande:
    Eller hur.. troll eller en knäppis
    mm.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Insatt
    Parcae skrev 2012-05-16 12:51:23 följande:
    Varför måste alltid en kvinna se bra ut? Varför, varför och varför måste hon alltid fixa håret, sminka sig, raka sig över allt för att duga?

Så innerligt trött på denna kvinnosyn...
    Och jag börjar bli trött på dessa trådar. Det går 13 på dussinet på dem nu! VEM FAAN BRYR SIG OM HUR ANDRA MÄNNISKOR VÄLJER ATT UTTRYCKA SIG GENOM SITT UTSEENDE? 
  • Dohgon

jag sminkar mig inte och håller på. inte varje dag jag orkar/hinner borsta håret ens. Men å andra sidan får jag knappt tovor i håret heller.
    Får på mig kläder och sticker iväg oftast. de dagarna barnen skall till dagis är det åka med dem sen hämta dem, laga mat och leka. sen lägga barnen och hoppas att de somnar fort. Knapps så man ens hinner duscha som det är nu. in i duschen kan jag kommer som tidigast 22 på kvällen, kanske 21 om jag har tur.
    Jag skulle gärna lägga mer tid på mitt utseende, men nej jag hinner faktiskt inte. och den lilla tid jag har vill jag kunna ta det lite lugnt.

• Insatt
    emmak skrev 2012-05-16 12:53:23 följande:
    Min son går alltid i välvårdade kläder, alltid ren. På dagis är enda gången jag klär på han lite mer "slit och släng"

Men jag själv har aldrig riktigt brytt mig om hur ja ser ut till vardags. Singel eller inte, ska jag iväg och träffa någon eller så gör jag iordning mig, annars finns det inte nåt bättre än mjukisbyxor och slarvig tofs, osminkad! :)
    Håret är alltid färgat, så ingen utväxt finns :) jag är bara bekväm :) ännu mer nu som gravid för usch va jobbigt det är när inga kläder passar och man är uppblåst ;)

Om min sambo kollar på nån annan så får han väl göra det, kunde inte bry mig mindre.
    När jag väl gjort iordning mig så är det många ögon som faller åt mitt hål och då blir han helt vansinnig för det.
    Det låter ju obehagligt.
Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??