• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • emmak

Vad skulle det va för obehagligt med det?
    Inte direkt så att han gapar och skriker på mig eller nåt.
    Jösses, ibland undrar jag om människorna på den här sidan verkligen finns.

• Ingrid Bergman

För det är kul att reta upp dig 

• La Lola
    emmak skrev 2012-05-16 13:25:54 följande:
    Vad skulle det va för obehagligt med det?
    Inte direkt så att han gapar och skriker på mig eller nåt.
    Jösses, ibland undrar jag om människorna på den här sidan verkligen finns.
    Ordet "vansinnig" väcker en del känslor hos folk och man förknippar tolkar ordet olika.
    För mig låter det som om nån blir skitförbannad o kanske visar tecken på svartsjuka.

Så istället för att undra vad det är för folk på den här sidan så kan du ju förklara vad du menar med ordet.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • RedRoses

Jag är uppväxt med att man inte går omkring i mjukiskläder annat än när man är sjuk/hemma. Hela kläder i skolan/ute allmänt. Skor och välvårdad.

Tex jag kan inte gå utanför dörren utan att fixat håret, har välvårdade kläder skor och smink. Då kan ja gå ut.

Mjukiskläder har jag aldrig i skolan eller ute offentligt alls. Jag känner mig sunkig då..

• Fiona M
    Anonym skrev 2012-05-16 12:37:49 följande:
    .
    Jag sover med smink på, jag tror att min man på 5 år sett mig utan 2 ggr 

på riktigt?
    låter hemskt. 
  • Fiaz

Shit vad det är tröttsamt att folk inte bara kan sköta sina egna liv och lägga av att vara så förbannat intresserade av andras!

Vill någon gå ut i sina skönaste mjukisar och en tröja med hål så strunt samma, det finns väll värre saker att bry sig om här i världen!

• La Lola
    Fiona M skrev 2012-05-16 13:38:24 följande:
    på riktigt?
    låter hemskt. 
    Från trådstarten: "har god hudvård"

Går inte riktigt ihop då....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Fiona M
    La Lola skrev 2012-05-16 13:40:22 följande:
    Från trådstarten: "har god hudvård"

Går inte riktigt ihop då....

nej.
    inte heller med att insidan är viktigast.
    jag tycker det låter som en oerhörd osäkerhet att inte våga visa sig naturlig för den man lever med.

med det sagt så tycker jag det är viktigt, främst för min egen del, att ta hand om mig, men min egenvård skiljer sig från TS och involverar inte smink, men väl hela, rena kläder...
    jag mår bättre när jag känner mig fin.    
  • Miot

Det fulaste jag vet är någon som solar solarium ofta. Vill du ta hand om dig ts, sluta med det. Man blir rynkig och ful.

• Heisan

TS-träna på att använda sökfunktionen så hittar du en hel del trådar med samma ämne...

När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??