• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • Loriyana

TS, varför så utseendefixerad?

• Anonym

jag håller delvis med ts. jag tycker gott att man kan hålla sig vardagligt fräsch genom att duscha och ha rena och hela kläder, men för den sakens skull behöver man inte sminka sig. det är sällan jag gör det när jag är ledig.

däremot är jag väldigt noga med att ta hand om hår, naglar och hud eftersom det får MIG att känna mig fräsch och det är viktigt för mig. jag skulle aldrig sluta med det bara för att jag har en karl som älskar mig no mather what. jag gör detta för min egen skull. 

• Loriyana
    Anonym skrev 2012-05-16 13:59:43 följande:
    min mans kompisar säger att dom önskar att deras fruar lade ner lika mycket tid som mig, jag får ofta höra att jag är attraktiv ( förutom från avundsjuka mjukisbrallor till fruar ), men mina väninnor tycker att jag ser bra ut

Min första spontana tanke är att din "kärleksfulla" man förmodligen kommer byta ut dig mot två 25-åringar när du fyller 50.
  • Anonym (....)
    Loriyana skrev 2012-05-16 16:16:45 följande:
    Min första spontana tanke är att din "kärleksfulla" man förmodligen kommer byta ut dig mot två 25-åringar när du fyller 50.
    Troligtvis! 
  • Sarilariz
    Loriyana skrev 2012-05-16 16:16:45 följande:
  • Aint Your Fairytale
    Mellamella skrev 2012-05-16 15:54:05 följande:
    Avhandlas inte det här ämnet på FL varenda jävla vecka nu förtiden? Det börjar bli rätt tröttsamt tycker jag...

Det brukar vara så att när någon skriver en tråd om något ämne här på FL så ska alla helt plötsligt göra PRECIS likadana trådar. Nödvändigt, eh näe...
    ~ Alice 5/2-2011 ~
  • KiaL

Men snälla..hur många trådar om samma sak ska dyka upp på så kor tid...

Nåja du gör som du vill.. vill du bli uttittad som ett sexobjekt..för det är oftast så män ser på välsminkade tjejer...Min sambo får titta hur mycket han vill på andra tjejer..det rör mig inte ryggen. För jag vet  att det är mig han älskar oavsett hur jag ser ut.

Vissa dagar kan jag gå i mysbrallor och osminkad  medans andra dar gör jag mig mer i ordning. INte slutar han älska mig för det. Det var min personlighet som han började älska och utseendet han föll för..

Själv tycker jag det är mer än patetiskt att man sminkar och klär upp sig för att tex åka och handla eller bara göra ett ärende..
    Om man lägger ner så mycket tid på utseendet som ni gör så innebär det mer att man är osäker på vem man är och om man duger som man är.Vart tog känslorna och personligheten vägen???

Din personlighet kommer bestå medan utseendet en dag försvinner.. Eller så sitter du där med hudcancer efter allt solande  och inget hår...undrar om det yttre spelar lika stor roll då???

Dessutom kommer du lära din barn att det bara är det yttre som är viktigt vilket kan ge dem stora problem när de blir äldre..kan leda till ätstörningar pga vikthysteri, eller att de känner att de inte duger eller är vackra nog när tonårshyn kommer med allt vad det för med sig.. Eller att kompisens bröst är mycket större och lockar fler blickar...
    Nej jag tycker bara synd om er som lever i en fantasivärld.  

• OliviaP

Kan hålla med dig, till viss del TS. Viktigt att man ser välvårdad ut ( både män, kvinnor och barn) men du vet väl att solarium är bland det värsta du kan utsätta din hud för? Trodde alla visste det nuförtiden, allt annat är obildat. Soltorkadtomat- looken är så 1983!

• Aint Your Fairytale

Bry sig om utseendet till viss del är väl bra, men ni verkar ju vara ganska utseendefixerade...

Jag tror knappast du är så himla snygg att alla vänder sig om och kollar in dig.

Du vet väl att solning, oavsett om det är ute i solen eller solarium inte är speciellt bra?!

~ Alice 5/2-2011 ~
Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??